99 یا صد

99 یا صد

99 یا صد

99 یا صد

جوانه ماش برای لاغری

تاثیر حیرت انگیز جوانه ماش برای لاغری و تناسب اندام

تاثیر حیرت انگیز جوانه ماش برای لاغری و تناسب اندام در سایت جسارت

جوانه ماش برای لاغری ,جوانه ماش و لاغری,خواص جوانه ماش برای لاغری,جوانه ماش لاغری,جوانه ماش در لاغری,خواص جوانه ماش در لاغری,تاثیر جوانه ماش در لاغری

تاثیر حیرت انگیز جوانه ماش برای لاغری و تناسب اندام

جوانه ماش برای لاغری , جوانه ماش و لاغری , خواص جوانه ماش برای لاغری , جوانه ماش لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر حیرت انگیز جوانه ماش برای لاغری و تناسب اندام می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کسانی که انزال بی‎اختیار دارند مخصوصاً جوانان از ماش پخته استفاده کنند. برای درمان اگزما ماش را پخته با سرکه مخلوط نموده در محل بگذارید. برای درمان جوش‎هایی که تبدیل به زخم شده‎اند ماش و مورد را با سرکه مخلوط نموده در محل بگذارید با احتیاط مصرف کنید. کسانی که مبتلا به بیماری دستگاه گوارش می‎باشند از ماش کمتر استفاده کنند. مصرف زیاد ماش باعث ضعف قوه باه می‎شود. خوردن زیاد ماش برای دندان‎ها مضر است. استفاده زیاد آن باعث زیادشدن خلط آن می‎شود. کسانی که نقرس دارند کمتر بخورند.

جوانه ماش برای لاغری

 لاغری یکی از بزرگترین دغدغه های امروزی در بین زنان و مردان به شمار می آید که با دانستنی‌های نوین درباره برخی مواد غذایی می تواند روند لاغری را تسریع بخشید. دکتر رضا راست منش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه اظهار داشت: جوانه‌ها، غلات و دانه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی هستند و در گروه سبزی ها قرار می گیرند، مصرف جوانه‌ها در رژیم لاغری نقش شگفت انگیزی ندارند و اصولا برای تزئین سالاد، منبع مواد غذایی در فلنیوم هستند که در آن ویتامین D برای سلامتی مفید هستند اما می توانند باعث کاهش اشتها شوند و در مدت زمان کوتاهی باعث لاغری و کاهش وزن شوند.

تاثیر حیرت انگیز جوانه ماش برای لاغری و تناسب اندام

جوانه ماش برای لاغری , جوانه ماش و لاغری , خواص جوانه ماش برای لاغری , جوانه ماش لاغری

برای اعضای بدن که خواب رفته و بی‎حس شده است با ضماد پخته ماش مالش دهید. برای درمان کک مک پودر ماش را با عرق مورد مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید. کسانی که صرع دارند از ماش پوست کنده استفاده کنند. خوردن ماش باعث ازدیاد شیر می‎گردد. ماش مسکن درد بواسیر است البته باید پوست کنده آن خورده شود. کسانی که سکسکه‎های مقاوم دارند با خوردن ماش پخته برطرف می‎گردد.

جوانه ماش و لاغری

وی افزود: ماش، عدس و گندم دانه‌هایی هستند که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند.   وی همچنین در خصوص فواید جوانه ها در لاغری اظهار داشت: جوانه ها سوخت و ساز بدن را بالا می برند و مصرف آنها همراه با وعده های غذایی عالی جذب چربی ها را در بدن کاهش می دهد.

جوانه ماش برای لاغری

خواص و مضرات چای در بارداری و طب سنتی

خواص و مضرات چای در بارداری و طب سنتی

 در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات چای می پردازیم.امیدواریم که مفید واقع شود.چای یکی از گیاهانی است که هیچ آفتی در دنیا ندارد و هیچ موجودی جز انسان آن را نمیخورد

در هنگام خستگی اولین چیزی که دوست داریم بخوریم معولا یک فنجان چایی داغ است.بهتر است بدانید 4 هزار سال پیش گیاه چایی در چین کشت می‌شد و دم‌کرده آن برای رفع خستگی مصرف می شده است، آشنایی ایرانیان با این گیاه و کشت آن نیز به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که چندین هزار نهال چای توسط کاشف‌السلطنه از کشور هند به ایران آورده شد و از آن تاریخ تا به امروز «چایی» به عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی (البته پس از آب)‌ در کشور شناخته شده است و اغلب در تمام مراسم از این نوشیدنی استفاده می گردد

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

جالب است بدانید مطالعات نشان می‌دهد سه نوع چایی اصلی سیاه، الانگ و سبز شناخته شده‌اند که از میان آنها چای سیاه بیشترین نوع تجاری و چای سبز، پرخاصیت‌ترین می باشد.قابل ذکر است که  چای سبز و سیاه هر دو از گیاه واحدی به دست می‌آیند ولی برای تهیه چایی سبز، برگ‌های آن بخار داده می‌شود و سپس گرد و خشک می‌گردند ولی در روش ساخت چای سیاه، برگ‌ها، خشک و تخمیر شده و در بعضی موارد مواد شیمیایی نیز به آن افزوده میگردد (یعنی فرایند بیشتری روی آن صورت می‌گیرد)‌ و چای الانگ که به رنگ قرمز یا زرد است با تخمیر نسبی این گیاه به دست می‌‌آید.

خواص چای را بشناسید

در واقع چایی سبز و سیاه هر دو دارای رنگدانه‌هایی است که اثر کاهش ابتلا به سرطان‌ مختلف در آنها دیده می‌شود و زمانی که چای با غلظت مناسب دم بکشد، تنها نیمی از کافئین یک فنجان قهوه را خواهد داشت.گفتنی است که چای اغلب موجب کاهش چربی‌های خون می‌شود و عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می‌بخشد و اثرات ضدمیکروبی آن از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری به عمل می‌آورد و در کاهش خطر بیماری قلبی ارتباط مثبت و قوی دارد، ولی عقید بر این است که قبل و بعد از دریافت فرآورده‌های آهن و در شیرخواران نباید از چای سبز استفاده کرد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

در واقع چایی دارای مقادیر کمی سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به عارضه کلیوی بایستی از مصرف محدود پتاسیم برخوردار باشند، باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند، همچنین امکان دارد انواع چایی باعث تحریک بروز آسم در افراد حساس شود.

انواع چای و دمنوش را بشناسید.

واقعیت این است که چایی از گیاهانی است که می‌توان دم‌کرده آن را نوشید، گیاهان فراوان دیگری نیز هستند که می‌توانند در کنار چایی مصرف شوند و حتی بعضی از مراجع پزشکی برای آنها فوایدی را ذکر کرده‌اند که دستور دم کردن این گیاهان کم و بیش همانند دستور چایی است و حتی بعضی از آنها به صورت کیسه‌ای (Tea bag) در بازار به فروش مس ریند، در زیر به بعضی از این چایی‌ها اشاره می‌ گردد.

چای زنجبیل، چای مخصوص زمستان

گفتنی است که زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است و امروزه به عنوان گیاهی دوست‌داشتنی مصرف می‌گردد زنجبیل تازه، شربت و چای آن در بدن تولید گرما می‌کند و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می‌ کند در واقع استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان و اثرات سودمندی را در برطرف کردن  تهوع خواهد داشت و نیز به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا کاربرد دارد و بهتر است برای رفع تندی این چای از برگ نعناع آسیاب شده در این چای استفاده گردد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی به‌لیمو، مقوی معده می باشد

بهتر است بدانید به‌لیمو (وربن)‌ برگ معطری است که مانند چایی دم می‌شود و اثر مقوی روی معده دارد و برای دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماری‌ها بسیار مفید است.

 چای بهار نارنج

بهتر است بدانید دم‌کرده بهار نارنج تازه یا خشک نوشیدنی معطری است که اطبای قدیم آن را برای قلب مفید می‌دانستند. این گیاه معطر به صورت دم‌کرده و به عنوان داروی ضدتشنج در بیماری‌های عصبی همانند هیستری، ضعف اعصاب و رفع سکسکه به کار می‌رود و خواب‌آور، اشتهاآور و رفع تپش قلب است به همین دلیل مصرف عرق و چای آن به افرادی که دچار بیماری‌های اعصاب یا قلبی‌اند مفید می باشد و توصیه می شود.

چایی نعناع را خانم‌ها بنوشند

چایی نعناع یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌هایی است که به دلیل طعم و مزه نشاط‌ آورش مورد توجه قرار گرفته است .

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی دارچین

واقعیت این است که شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چایی دارچین تب را به سرعت پایین آورده همچنین دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و برای رفع درد به کار می‌رود اثر آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش است و باعث گشوده شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون اثری مثبت دارد و بدن را در مقابل امراض مصون نگه می‌دارد و می‌توان گفت اثر پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست، پس پیشنهاد می‌شود اگر سرما خوردید یا ضعف شدید داشتید، مصرف یک فنجان چایی دارچین را در روز فراموش نکنید پس اگر چایی معمولی نیز می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم زنید تا طعم چایتان را بهتر کنید.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

نوشیدن زیاد چای می تواند موجب بد رنگ شدن دندان شود

کسانی که در چای از زنجبیل استفاده می کنند درد مفصل کمتری احساس مس کنند

چای پیاز؛ داروی سرفه

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی 

چایی پیاز سرفه را درمان می کند و گلو درد را تسکین می بخشد

 
مواد لازم:
آب :۳  لیتر
پیاز :۱ کیلو
عسل: یک قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه :  کمی

روش تهیه:
پیازها را شسته و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. بر روی ۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل یک قاشق عسل و کمی آبلیموی تازه می ریزیم. معمولاً علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چایی چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

چای سبز و چای سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می‌شود

اگر اضطراب دارید و می خواهید آن را کاهش دهید مصرف محصولات حاوی کافئین همچون قهوه، چای، نوشابه، شکلات و … را کاهش داده و نخورید

نوشیدن چای برای نقرس مفید است

هل را همه می شناسیم طعم چای با هل همیشه عالی است.

در مطلب ورم معده می خوانیم که جالب است بدانید که خوراکی های دارای خاصیت ترمیم زخم های گوارشی مانند: موز سبز، کلم ها، شنبلیله، دانه ها، انجیر، زنجبیل، شیرین بیان و چای نیز کمک کننده هستند.

چاىی زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیرى مى کند و به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى کند. زعفران حاوى موادى است که به آن کروستین مى گویند که فشار خون را پایین مى آورد به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى نماید.

تیرگی زیر چشم : از ظهر گذشته و تنها پس از یک چرت کوتاه برای کار آماده می شوید. آیا تا به حال نوشیدن یک فنجان چای داغ را فراموش کرده‌اید؟ از این به بعد گذاشتن چای کیسه‌ای نیمه‌گرم در زیر چشمانتان را هم فراموش نکنید، چرا که چای با داشتن مقادیر زیادی تانن تاثیر خوبی بر کاهش ورم و بازشدن رنگ صورت شما دارد.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چایی، قهوه، پیاز، سیر و نعناع

در رژیم لاغری خوب و پیشرفته چای یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری است

بهتر است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چایی استفاده کنید.

اگر طرفدار دسر هستید به جای دسرهای چرب و شیرین شکلات سیاه و چای را امتحان کنید. شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارند و باعث تنظیم فشار خون و پیشگیری از بروز لخته های خونی می شوند. شکلات سیاه از بروز مقاومت سلول ها به انسولین پیشگیری می کند و باعث کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی می شود

چای کیسه ای در درمان گل مژه بسیار موثر می باشد به این طریق که یک کیسه ای گرم را در محل گل مژه قرار داده تا زمانی که چای کیسه ای خنک شود.هم درد را کاهش میدهد و هم تورم را.

در ابتدای فصل بهار که هنوز برگ‌های جوان بوته چای باز نشده و به شکل جوانه‌هایی پرزدار و نقره‌ای‌ رنگ است، آنها را می‌چینند و بدون هیچ نوع فرآوری خشک می‌نمایند که به محصول به دست آمده چای سفید گفته می شود.

بهتر است بدانید که  چایی این گیاه ادرارآور است.در واقع روغن علف لیمو التهاب را کاهش می‌دهد و فرد را از درد عضلات، دندان، مفصل و سردرد محافظت می‌نماید.

علف چای برای درمان دیسک کمر توصیه می شود

برای درمان آبریزش بینی باید مصرف الکل و کافئین(مثل قهوه و چایی) را باید کم کرد. چون باعث کاهش آب بدن و غلضت بیشتر ترشحات بینی می‌شود.

گذاشتن پنبه آغسته به چایی بر روی پلک به درمان خستگی چشم و چشم درد کمک می کند

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

مصرف چای علاوه بر ازبین‌بردن پلاک دندان و جلوگیری از دندان درد، از رشد باکتری‌های دهان نیز جلوگیری می‌کند اما نه هر چایی! چای سیاه و چای سبز بیشترین تاثیر را در این مورد دارند.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چایی و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

در هنگام سوختگی، بلافاصله باید محل سوختگی را زیر آب سرد گرفت.در مرحله بعد گذاشتن چای کیسه‌ای که تر شده با آن باشد موثر است

 برای رفع بوی بد پا می توانید پا را با چایی بشویید

پیش از خون دادن اجتناب از خوردن برخی نوشیدنی‌ها(مثل چایی، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار) کنید

مصرف چایی بعد از غذا باعث کاهش حافظه می‌شود.

طبق یک تحقیق علمی نوشیدن چای سیاه و سبز به دلیل کافئین موجود در آنها، درجه هوشیاری ذهنی را بالاتر می‌برند. طبق گفته موسسه ملی سرطان، مصرف چای ممکن است به کاهش خطر یا کند شدن پیشرفت سرطان کمک کند. چای سیاه و سبز همچنین ممکن است خطر بیماری پارکینسون و در زنان، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

چای , خواص چای

خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس

خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیردجالب است بدانید که نعناع گیاهی خوشبو است با خواص دارویی و درمانی بسیار شگفت انگیز که در ادامه این مطلب به کاربردهای این گیاه در درمان بعضی بیماری ها می پردازیم. با ما همراه باشید و از خواص نعناع بیشتر آگاه شوید. بهتر است بدانید که نعنا گیاهی است از رده دولپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی های خوراکی است. گفتنی است که این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را نیز دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری نسبت به پونه دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. در واقع نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است. نعنا سبز اغلب در همه جای دنیا کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.استفاده از نعناع طعم خوبی به قرمه سبزی می دهد و یکی از گیاهان مفید برای استفاده در غذاها می باشد که علاوه بر طعم دهندگی غذا را نیز خوش عطر می کند

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

انواع گیاهی نعناع ار بشناسید:

گونه های نعناع

نعنای آبی – یا نعنای مرداب

نعنای وحشی – یا نعنای ژاپنی

نعنای آسیایی

نعنای استرالیایی – نعنای رودخانه

نعنای کانادنسیس

نعنای سروینا – پونه هارت

نعنای برگاموت – نعنای لیمویی

نعنای کریسپاتا – نعنای برگ چین دار

نعنای کونینگامی

نعنای داهوریکا –

نعنای باریک – نعنای دیمنیکا

خواص دارویی و کاربرد برگ نعنا

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

همانطور که می دانید گیاه نعنا گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خاصیت های فراوان دارویی می باشد و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر می باشد. بهتر است بدانید که  برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن و خوش طعم کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.همچنین یک نوشیدنی خوب، سرد و مفید برای تابستان نعنا است. 10 گرم نعنا را در یک لیتر آب جوشانده و میل کنید. هر روز استفاده نشود به علاوه  یک گرم نعنا مانند چای دم کرده میل شود ولی هر روز استفاده نشود.لازم به ذکر است که  یک شیرپاک کن مناسب برای پوست های چرب: 20 گرم نعنای تازه، 20 گرم جعفری تازه خرد شده رادر 200 گرم شیرمخلوط نموده 12 ساعت بگذارید بماند. سپس صاف نموده در یخچال نگهداری کنید. این شیرپاک کن علاوه براین که چربی پوست را از بین می برد، برای جوش و لک هم مناسب می باشد. جالب است بدانید که برای جلوگیری از شپش، موهای خود را با جوشانده نعنا خوب بشویید. بهتر است بدانید که  کسانی که کلسترول دارند بعد از غذا و عصرها از دمکرده ی چای نعنا به مدت دو هفته در ماه میل کنند.در واقع  دمکرده نعنا غلظت خون را طبیعی می کند.گفتنی است که جهت درمان درد گوش آب نعنا را با عسل مخلوط کرده، پنبه ای را به آن آغشته کرده، در آن بگذارید.اصولا برای درد قلب و خفقان، نعنا را با  گیاه پرسیاوشان جوشانده، صبح و عصر میل شود.بهتر است هنگام تهیه ترشی برای این که آن ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد، داخل آن نعنا بریزید.قابل توجه است که برای تقویت اعصاب، نان و پنیر و نعنا بسیار موثر است.گفتنی است  اگر شیر در پستان جمع شده، نعنا را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید، به صورت ضماد روی آن بگذارید.در واقع  برای بواسیر نعنا را کوبیده و بصورت ضماد بگذارید.جالب است که برای ورم بیضه و درد آن مانند شماره 14 عمل نمایی.در واقع جویدن برگ نعنا، در رفع سکسکه موثّر می باشد.قابل ذکر است که  نعنا برای تسکین درد گوش موثّر است ؛ در اینصورت باید نعنا را با کمی عسل مخلوط نموده و اطراف گوش و لاله گوش و لاله گوش مالید تا مشکلتان کاملا حل شود

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

خواص نعناع برای زن باردار

تاثیر فوق العاده نعناع بر روی معده

دوست معده شما نعناع است.گفتنی است که منتول موجود در نعنا باعث می شود این گیاه خاصیت ضددردی نیز داشته باشد که به این منظور می توان اسانس نعنا را در محل درد مالید که باعث کاهش التهاب و درد خواهد شد.در واقع این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد.به بیمارانی که از نفخ شاکی هستند توصیه می شود نعنا را به صورت های مختلف از جمله تازه و دمکرده استفاده نمایید. همچنین مصرف روزانه حدود 10 سی سی عرق نعنا که با آب گرم رقیق شده باشد نیز در کاهش نفخ بسیار مفید است. بهتر است بدانید که مصرف روزانه دمکرده نعنا بعد از غذا برای درمان انواع مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بسیار اثربخش است. جویدن نعنا پس از غذا نیز ضمن کمک به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن التهاب لثه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کرده و در هضم بهتر غذا نیز موثر است.به یاد داشته باشید که جویدن برگ نعنا در از بین بردن سکسکه نیز مفید است. دمکرده نعنا در کاهش انواع دردهای شکمی از جمله دردهای گوارشی، دل پیچه و دردهای قاعدگی نیز می تواند کمک کننده باشد. ماساژ شکم با اسانس نعنا نیز دارای خاصیت کاهنده درد، بویژه در دردهای کولیکی نوزادان است. به این منظور باید اسانس نعنا را در جهت عقربه های ساعت و دور ناف ماساژ داد، این کار تا حد زیادی دردهای کولیکی نوزاد را بهبود می دهد. همچنین استفاده موضعی نعنا در افزایش طراوات پوست و از بین بردن آکنه ها نیز مفید است.به این منظور حدود 10 گرم نعنای تازه، 10 گرم جعفری تازه خرد شده و یک قاشق عسل را در 100 سی سی شیر تازه گرم مخلوط کرده و پس از سرد شدن از آن به عنوان یک محلول برای شست وشوی پوست صورت استفاده کنید. نوشیدن دمکرده نعنا ضمن خاصیت آرامبخشی در کاهش چربی و کلسترول خون نیز مفید است.در واقع چای نعنا یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش حالت تهوع و استفراغ بویژه در دوران بارداری است.بهتر است که کسانی که از نفخ و یبوست رنج می برند، می توانند صبح ها دمکرده نعنا، عناب و نبات میل کنند جالب است که بدایند که می توانید اثربخش بودن آن را در کاهش مشکل خود تجربه نماید..در فصل بهار می توانید نعنا یا پونه را که دارای خواص مشابه نعناست در دامان طبیعت پیدا کنید و از مصرف آن لذت ببرید. کسانی که از حساسیت های فصلی یا سینوزیت رنج می برند نیز می توانند از بخور نعنای تازه استفاده کنند که این بخور در باز کردن مجاری تنفسی و کاهش علائم حساسیت مفید است.

(دکتر امیرهومن کاظمی – متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی)

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

دانستنی های عرق نعنا

گفتنی است که بسیاری از مراجع و کتاب های مربوط به طب گیاهی، تاریخچه تقطیر و تولید عرق های گیاهی را ایران و مردم این کشور می دانند.به نظر می رسد که شروع تقطیر و استخراج رایحه گیاهان با تولید گلاب از گل محمدی آغاز شده و کم کم به مرحله کنونی تولید صدها نوع عرق گیاهی رسیده است.یکی از معروف ترین و رایج ترین عرق های گیاهی موجود در بازار ایران، عرق نعنا است که سۆال های بسیاری در مورد آن مطرح است.

نحوه صحیح مصرف شربت نعناع

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در بارداری

آیا میزان مصرف مشخصی برای عرق نعناع وجود دارد؟

اصولانه، معمولاً میزان استانداردی برای مصرف این عرق های سنتی وجود ندارد و نمی توان حجم کاملا مشخصی برای مصرف آن ها برای افراد در گروه های سنی و جنسی مختلف در نظر گرفت. البته می توان پیشنهاد کرد که اگر احساس نفخ و دل درد داشتید، حدود یک استکان در هر وعده، عرق نعنا مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده کرد.

آیا منع مصرفی هم برای استفاده از عرق نعنا در افراد خاصی وجود دارد؟

نه، فقط افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند،نه تنها عرق نعنا، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف نمایند.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین ظرف و مکان برای نگهداری از عرق نعنا چیست؟

بهتر است تمام عرق های گیاهی از جمله عرق نعنا در ظرف های شیشه ای نگهداری شود. از آنجا که شیشه های رنگی (مانند شیشه های سبز یا قهوه ای) نور کمتری از خود عبور می دهند، استفاده از آن ها برای نگهداری از عرقیات از شیشه های شفاف بهتر است. پس از ظرف های شیشه ای، ظرف های فلزی (مانند ظرف های آلومینیومی) بهترین ظرف ها برای نگهداری از عرق ها هستند. این روزها برای پایین آوردن قیمت نهایی محصول از پلاستیک برای بسته بندی بطری های عرق استفاده می شود اما پلاستیک، برای نگهداری این محصولات مناسب نیست. به همین دلیل بهتر است یا عرقیاتی که در شیشه هستند بخرید یا آن ها را پس از خرید در ظرف های شیشه ای رنگی یا فلزی پاکیزه و بدون بو بریزید. تمام عرق های گیاهی باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. اگر فروشنده ای عرق را بیرون از مغازه و در معرض آفتاب قرار داده بود، از خرید محصول او خودداری نماید.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین زمان مصرف و نشانه فساد عرق های گیاهی چیست؟

معمولاً روی بسته بندی عرقیات سنتی تاریخ تولید و انقضا وجود ندارد و گاهی فقط تاریخ تولید روی بسته بندی نوشته می شود.بهتر است عرق های گیاهی را حداکثر 6 تا 12 ماه پس از تولید مصرف کنید تا از خاصیت آن ها بهره مند شوید. فساد عرق گیاهی را هم می توان از ظاهر آن متوجه شد. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. وجود هر گونه کدورت یا رسوب در عرق های گیاهی می تواند نشان دهنده وجود آلودگی های میکروبی یا قارچ و کپک، درون آن ها باشد و باید از مصرف چنین محصولاتی خودداری کرد. درمان سردرد، دردهای حاصل از رانندگی و علائم سرماخوردگی با نعنا فلفلی باید ذکر کرد که تا کنون حدود 34 گونه نعنا در جهان شناسایی شده که نزدیک به نیمی از این گونه ها در ایران رویش دارند.درواقع با وجودی که خوردن این گونه نعنا اثرات ضد درد خود را بر بدن اعمال می کند، ولی در سال های اخیر اسانس اینگونه نعنا استخراج و در صنعت داروسازی به صورت فرمولاسیون مایعی در می آید تا بتواند مورد استفاده ی مناسب تری قرار گیرد. محصول این گونه نعنا در ایران به نام”قطره ی منتول” موجود است که در کلیه داروخانه ها وجود دارد. قطره منتول یکی از موثرترین ضد دردهای موضعی برای سردرد، درد دست و پا و کمر، و گرفتگی بینی حاصل از سرماخوردگی یا خستگی ناشی از کار و یا درد حاصل از رانندگی و غیره است که می تواند به چند طریق مورد استفاده قرار گیرد.البته این قطره موضعی بوده و به صورت تنفسی یا مالش بر روی اعضای بدن و یا به صورت ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد.یکی دیگر از موارد مصرف قطره ی منتول در محیط های سربسته برای ضدعفونی کردن فضا و کاهش میکروب های سرماخوردگی، رفع خستگی و ایجاد خواب راحت می باشد.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در طب سنتی

فواید نعناع قمی را بشناسید.

درمان نفخ، دل درد و اسپاسم با نعنا قمی در واقع محصولی که در ایران از این نوع نعنا به دست می آید، به نام “قطره کارمینت”(Carmint) است که می توان آن را با توجه کردن به خوراکی بودن نعنا، در تمام سنین (از نوزادان تا افراد مسن) بدون هیچ محدودیتی مصرف کرد محصولات حاصله از این گونه نعنا ضمن اثرات سریع از عارضه ی جانبی برخوردار نمی باشند و با داروها و غذاها تداخل نمی نمایند.نکته ی با اهمیت این است که  درباره ی تاثیر محصولات نعنا برای درمان نفخ و دل درد این است که ترکیبات موجود در اسانس (رایحه)این گیاه در عرض چند دقیقه (حدود 10 تا 15 دقیقه) جذب می شوند و مشکلات حاصله را مهار می کنند،و همچنین در صورتی که هم زمان با مصرف غذا خورده شوند از ایجاد نفخ و دل درد جلوگیری می کنند، بنابراین دارای خاصیت درمانی بوده و مانع نفخ و دل درد می گردند خوردن نعناع عوامل ضد پیری را در بدن به تاخیر می اندازد.

به جای خاراندن زخم ناشی از گزیدگی حشرات، چند قطره روغن نعناع روی آن بچکانید. این روغن تاثیر خنک کننده دارد و با گردش خون به روند بهبود سرعت می بخشد. خمیردندان حاوی روغن نعناع نیز موثر است.

قابل ذکر است که برای معطر کردن چای سبز می توان به آن مقداری گل یاس، گل سرخ، گل بهار نارنج, نارنج، نعنا، هل، لیمو خشک یا تازه، چند پر زعفران (بسته به علاقه و ذائقه ) را به صورت ترکیبی یا به تنهایی اضافه نمود.

چای نعناع را خانم‌ها بنوشند

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

کاکائو : در واقع برای طعم دادن به شکلات نیز از اسانس های پرتقال، توت‌فرنگی، نعناع، نارگیل، یا انواع مغزها استفاده می‌گردد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چای چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

در مطلب ورم معده می خوانیم : خوراکی های دارای اثر ضد نفخ شامل: رازیانه، شوید، بابونه، ریحان، سیر ،نعناع و مریم گلی می باشد.

در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چای، قهوه، پیاز، سیر و نعناع.»

نعناع! چیزی که همه فکر می‌کنند برای ریفلاکس معده خوب است ولی دکتر حسینی معتقد است نعناع به دلیل خاصیت شل‌کنندگی انتهای مری می‌تواند این عارضه را تشدید کندبه مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

درمان جرم دندان ؛ جویدن برگ‌های مریم گلی، ترکیب روغن خردل و پودر زرد چوبه و نمک، ماساژ دندان با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع، مصرف میوه‌ها و سبزیجات(مثل هویج، توت فرنگی، کرفس و سیب)، مسواک زدن(حداقل دو بار در روز) و استفاده از خمیردندان ضد جرم.

درمان ورم لثه؛ شستن دهان با محلول آب گرم و نمک یا آبلیمو، ماساژ لثه‌ی متورم شده با دست و یا پنبه(پنج دقیقه در روز)، ماساژ لثه با ترکیب نمک یا جوش شیرین به همراه کمی زردچوبه، کشیدن پوست لیمو به لثه، قرار دادن پنبه‌ی آغشته به چند قطره از روغن میخک، مصرف سبزیجات و میوه‌ها، روغن نعنا، بابونه، مصرف چای سبز، مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان.

نعناع

قهوه سبز و کبد چرب

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند در سایت جسارت

قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب ، قهوه سبز کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب مفید است،قهوه سبز در درمان کبد چرب،آیا قهوه سبز برای کبد چرب مفید است،تاثیر قهوه سبز بر کبد چرب

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

 قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب ، قهوه سبز کبد چرب

سال 2013 بود که در برنامه پزشکی دکتر «اوز» ادعا شد «قهوه سبز» سبب لاغری به خصوص در ناحیه شکم می‌شود. از آن زمان تاکنون متد لاغری با «قهوه سبز» به یکی از محبوب‌ترین روش‌های لاغری به خصوص در میان نسل جوان تبدیل شده است، این در حالی است که با قهوه سبز می‌توان از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.

قهوه سبز و کبد چرب

در این مطلب از سایت جسارت به آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.به تازگی دانشمندان دانشگاه جان ‌هاپکینز آمریکا از قهوه‌ ‌سبز نوعی ماده به ‌دست آورده‌اند که باعث می‌شود در کمک به سوزاندن چربی‌های اشباع‌ شده در کبد و از ‌بین‌ بردن آنها مورد استفاده قرار گیرد.به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دانشمندان این دارو را روی 1200 بیمار به‌طور مساوی آزمایش کردند. 600 فرد که از داروی قهوه‌ ‌سبز استفاده کرده بودند و در بقیه از دارونما استفاده ‌شده بود.

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب ، قهوه سبز کبد چرب

«قهوه سبز» در حقیقت همان قهوه بو نداده و کال است. زمانی که قهوه را از میوه درخت قهوه جدا می‌کنند دانه‌های آن سبز است. در حین بو دادن رنگ و بوی این دانه‌ها عوض شده و تبدیل به قهوه معمولی می‌شوند. بعد از حرارت بالا تا 230 درجهٔ سانتیگراد، دانه‌های سبز قهوه به رنگ قهوه‌ای تیره در می‌آید و کافی است این دانه‌ها را آسیاب کرده و دم کنید. همین عمل بو دادن قهوه باعث ایجاد تغییراتی در ترکیب دانه‌ها می‌شود. به این ترتیب که میزان کافئین و بخصوص پولیفنول ها، اسید کلروژنیک، کافئیک و کینیک آن کم می‌شود. این ترکیبات در قهوه سبز در مقایسه با قهوه بوداده 2 تا 4 برابر بیشتر است و در نتیجه خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی آن بیشتر است. به نظر می‌رسد این پولیفنول‌های موجود در قهوه سبز هستند که اثرات مثبتی روی سلامت انسان دارند.

قهوه سبز و کبد چرب

عصاره‌ تهیه ‌شده از قهوه‌ ‌سبز (به‌ صورت چای) را نیم‌ ساعت قبل ‌از صرف صبحانه (ناشتا) به آنها خورانده و پس‌ از گذشت سه ماه افرادی‌ که از عصاره‌ی قهوه‌ ‌سبز استفاده کرده بودند مقدار بسیار زیادی از چربی‌های موجود در کبد را از ‌دست ‌داده و نیز فشارخون و قند‌خون آنان نیز مورد آزمایش قرارگرفت که بسیار مناسب بود و این ماده باعث تنظیم فشارخون و قند‌خون در بدن آنها شد و باعث از ‌بین‌ بردن اکسیدان های بدن آنها شد ولی در افرادی‌که فقط از دارونما استفاده کرده بودند هیچ تغییری ایجاد نشده بود.

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب ، قهوه سبز کبد چرب

خواص قهوه سبز در درمان بیماری‌ها به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی سالهاست بر سر زبان‌هاست. در این میان خواص درمانی قهوه سبز در کاهش علائم بیماری‌های زیر در اغلب موارد ثابت شده است: سرطان روده بزرگ، انواع دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، اختلال سوخت‌وساز بدن، آلزایمر، چاقی و پارکینسون.

قهوه سبز برای کبد چرب

محققان می گویند: این موارد همگی حاکی از ‌آن است که کافئین موجود در قهوه‌ سبز باعث بهبود بخشیدن به سلولهای بدن می شود و کمک خوبی در به حرکت انداختن سلول های ماهیچه‌یی بدن می کند و تأثیر بسزایی در کندکردن سلول های چربی در کبد دارند.این محققان توصیه می‌کنند که قهوه‌ ‌سبز به ‌صورت نوشیدنی چای، پیش ‌از صبحانه مصرف شود تا برای پایین‌آوردن چربی بدن اثر کند و با این کار بتوان به بهبود متابولیسم بدن کمک کرد و هم به وزن ایده‌آل دست یافت.قهوه‌ ‌سبز متابولیسم بدن را از طریق اسیدگلوکورونیک تحریک می‌کند و این ماده همزمان با تحریک کبد، برای چربی‌سوزی از آزادشدن گلوکز در جریان خون جلوگیری به ‌عمل می‌آورد.

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز و کبد چرب ، قهوه سبز برای کبد چرب ، قهوه سبز کبد چرب

اگر چه مطالعات انجام شده در مورد خواص «قهوه سبز» و تأثیر آن بر سلامت بدن هنوز آنچنان گسترده نیست که در تمام موارد بتوان به نتیجه آن‌ها استناد کرد اما تأثیر قهوه سبز در مقابله با برخی بیماری‌ها تقریباً ثابت شده است. در این‌جا به برخی نتایج کلیدی در مورد تأثیر قهوه سبز در درمان برخی بیماری‌ها اشاره می‌کنیم.

قهوه سبز کبد چرب

این موارد باعث می‌شود تا افراد بتوانند بدون تغییر در رژیم غذایی روزانه‌ی خود لاغر شوند و به ‌این ‌ترتیب گلوکورونیک اسید ذخیره‌ی چربی بدن و چربی اشباع ‌شده در کبد کاهش یابد و سوخت ‌و ‌ساز بدن بهبود یابد.محققان دریافته اند که قهوه‌ ‌سبز بهتر ‌از چای ‌سبز و انگور دارای خواص آنتی‌اکسیدان است و در حفظ قند‌خون در شرایط سالم و فشارخون به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک می‌کند.لازم به‌ ذکر است که این موارد همگی در قهوه‌ ‌سبز موجود است نه در قهوه‌ی تفت ‌داده شده (قهوه قهوه‌یی) و نباید این قهوه به ‌مدت زیاد در انبار‌ها نگهداری شود، چون خواص خود را به مرور از دست می‌دهد.

قهوه سبز و کبد چرب

شعر در مورد حلوا

شعر در مورد حلوا

شعر در مورد حلوا ،شعر درباره حلوا،شعر درباره ی حلوا،شعر حلو،شعر حلو تویتر،شعر حلو قصیر،شعر حلوا،شعر حلوا دنگ شو،شعر حلوات،شعر برای حلوا،حلوات شعر بنات،شعر درباره حلوا،شعر در مورد حلوا،شعر درباره ی حلوا،شعر در وصف حلوا،شعر حلوا از سعدی،شعر حلوا از حافظ،شعر حلوا از مولوی،شعر حلوا از مولانا،شعر حلوا از صائب تبریزی،شعر حلوا از عطار،شعر حلوا از مثنوی،شعر حلوا از شیخ بهایی،شعر حلوا از خاقانی،شعر حلوا از شمس

شعر در مورد حلوا

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد حلوا برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

“گر صبر کنی…” تو گفنه بودی اما

حلوا نشدند غوره ها گندیدند!

شعر قاصدک , شعر در مورد قاصدک , شعر در وصف قاصدک , شعر درباره قاصدک

شعر در مورد حلوا

شعر پرواز , شعر در مورد پرواز , شعر در وصف پرواز , شعر درباره پرواز

پر شده کاسه صبرم خبر از حلوا نیست !

می روم از پی خود همسفر چلچله ها …

شعر ترس , شعر در مورد ترس , شعر در وصف ترس , شعر درباره ترس

شعر درباره حلوا

شعر رفتن , شعر در مورد رفتن , شعر در وصف رفتن , شعر درباره رفتن

تعجیل فراوان عمل شیطان است

“گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی”

شعر رقصیدن , شعر در مورد رقصیدن , شعر در وصف رقصیدن , شعر درباره رقصیدن

شعر درباره ی حلوا

شعر رنگ ها , شعر در مورد رنگ ها , شعر در وصف رنگ ها , شعر درباره رنگ ها

روزی ز دلم قاری و قوری برخاست

ناگه دل من باز کمی حلوا خواست

شعر عید , شعر در مورد عید , شعر در وصف عید , شعر درباره عید

شعر حلو

شعر رفیق , شعر در مورد رفیق , شعر در وصف رفیق , شعر درباره رفیق

بر روی خطر ها و ضرر بستی چشم

بودند ز بوییدن حلوا در خشم

شعر پل , شعر در مورد پل , شعر در وصف پل , شعر درباره پل

شعر حلو تویتر

شعر طلاق , شعر در مورد طلاق , شعر در وصف طلاق , شعر درباره طلاق

رفتم و ظروف سال پیشین شستم

با سعی یکی کاسه ی حلوا پختم

شعر ثارالله , شعر در مورد ثارالله , شعر در وصف ثارالله , شعر درباره ثارالله

شعر حلو قصیر

شعر مهاجرت , شعر در مورد مهاجرت , شعر در وصف مهاجرت , شعر درباره مهاجرت

پری نامی به آنها داده حلوا

میان آن سه تن رخ داده دعوا

شعر ثنا , شعر در مورد ثنا , شعر در وصف ثنا , شعر درباره ثنا

شعر حلوا

شعر حضرت معصومه , شعر در مورد حضرت معصومه , شعر در وصف حضرت معصومه , شعر درباره حضرت معصومه

هر آن کس دیده خواب بهتری را

خورد حلوای شیرین پری را

شعر صورت و سیرت زیبا , شعر در مورد صورت و سیرت زیبا , شعر در وصف صورت و سیرت زیبا , شعر درباره صورت و سیرت زیبا

شعر حلوا دنگ شو

شعر تجربه , شعر در مورد تجربه , شعر در وصف تجربه , شعر درباره تجربه

نامت

دهانم را شیرین می کند

بیچاره حلوا

شعر ثمر , شعر در مورد ثمر , شعر در وصف ثمر , شعر درباره ثمر

شعر حلوات

شعر ثواب , شعر در مورد ثواب , شعر در وصف ثواب , شعر درباره ثواب

آخر از برای چندی سال و نیمی اش سور میدهم!

نان و حلوا، خون و اعصاب، شعر و اندکی هم فریاد.

شعر ثانیه ها , شعر در مورد ثانیه ها , شعر در وصف ثانیه ها , شعر درباره ثانیه ها

شعر برای حلوا

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

باید این صبر به سود اندازی

غوره را قندکِ حلوا سازی

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

حلوات شعر بنات

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

دوپرس ِ کلّه پاچه با دو کوکا

کمی یخدر بهشت یک خورده حلوا

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

شعر درباره حلوا

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

ساحل پرازسنگریزه است ووگوش ماهی

سفره ماهی ها حلوا خیرات می کنند

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

شعر در مورد حلوا

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

گفته بودی ناشکیبا را کجا بر خوان ما

چرب وشیرین سفره ها از شربت و حلوا کنم

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

شعر درباره ی حلوا

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

من به فکر نون و حلوا

که واسه گشنه شیرینه

من می خوام خالی شه از غم

سفره های وصله پینه

شعر شب قدر , شعر در مورد شب قدر , شعر در وصف شب قدر , شعر درباره شب قدر

شعر در وصف حلوا

بابا طاهر , اشعار بابا طاهر , شعر بابا طاهر , دوبیتی های بابا طاهر , اشعار عاشقانه بابا طاهر

هی بشینو نونتو خالی و با شوربا بخور

ننجونتم که مرد بشین یه دیس حلوا بخور

شهریار , شعار شهریار شعر شهریار,شعر شهریار ترکی , شعر شهریار حیدر بابا , شعر شهریار عاشقانه

شعر حلوا از سعدی

اشعار خیام , شعری در وصف خیام , شعری از خیام در وصف خدا , شعر خیام در وصف پدر

دریاب مرا به جرعه ای می ای دوست

میسوزد و می نوازد این نی ای دوست

گویند به صبر غوره حلوا گردد

زآن غوره شراب طلب کن از پی ای دوست

اشعار سعدی , اشعار سعدی شیرازی , شعر سعدی شیرازی عاشقانه , غزلیات سعدی شیرازی

شعر حلوا از حافظ

شعر عزیز از دست رفته , شعر در مورد عزیز از دست رفته , شعر در وصف عزیز از دست رفته , شعر درباره عزیز از دست رفته

شمع،حلوا،گلاب،پلاکارد

دو در یک این زمین برایش کافیست

شعر عکس , شعر در مورد عکس , شعر در وصف عکس , شعر درباره عکس

شعر حلوا از مولوی

شعر عاشق , شعر در مورد عاشق , شعر در وصف عاشق , شعر درباره عاشق

صدها اشارت داشتی با چشم شهلا

رّد نگاهم جانب آن ظرف حلوا

شعر ظاهر بینی , شعر در مورد ظاهر بینی , شعر در وصف ظاهر بینی , شعر درباره ظاهر بینی

شعر حلوا از مولانا

شعر طمع , شعر در مورد طمع , شعر در وصف طمع , شعر درباره طمع

هرجا حضور یابی چشم من است و دریا

حلوا محال باشد گردش مگس نبـــاشد

شعر طاووس , شعر در مورد طاووس , شعر در وصف طاووس , شعر درباره طاووس

شعر حلوا از صائب تبریزی

شعر شب بیداری , شعر در مورد شب بیداری , شعر در وصف شب بیداری , شعر درباره شب بیداری

وقتی رفتم بوی حلوا می اومد

آشی برای پشت پام هیچکی نپخت

شعر شادی , شعر در مورد شادی , شعر در وصف شادی , شعر درباره شادی

شعر حلوا از عطار

شعر ضربه خوردن , شعر در مورد ضربه خوردن , شعر در وصف ضربه خوردن , شعر درباره ضربه خوردن

خودم هستم و یک بشقاب حلوا

کجا در پشت بامم دیش دارم؟

شعر گل نیلوفر , شعر در مورد گل نیلوفر , شعر در وصف گل نیلوفر , شعر درباره گل نیلوفر

شعر حلوا از مثنوی

شعر گل آفتابگردان , شعر در مورد گل آفتابگردان , شعر در وصف گل آفتابگردان , شعر درباره گل آفتابگردان

شعرُشعارتو نان شود برای ما؟

احسنتُ مرحبا حلوا شود برای ما؟

شعر نوزاد , شعر در مورد نوزاد , شعر در وصف نوزاد , شعر درباره نوزاد

شعر حلوا از شیخ بهایی

شعر لاله , شعر در مورد لاله , شعر در وصف لاله , شعر درباره لاله

تلخ کام آمده بلبل به امیدی ای گل

بده کام از لب لعل و دهنش حلوا کن

شعر فوت پدر , شعر در مورد فوت پدر , شعر در وصف فوت پدر , شعر درباره فوت پدر

شعر حلوا از خاقانی

شعر ابوسعید ابوالخیر , اشعار ابوسعید ابوالخیر , شعر عاشقانه از ابوسعید ابوالخیر , کتاب شعر ابوسعید ابوالخیر , زیباترین شعر ابوسعید ابوالخیر

حلوای, نابی ست عجب لب بر لب و زبانت

نمیدهی ارزانم . کز دست دهم ارزانت

اشعار صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی بهشت , شعر صائب تبریزی در مورد بهشت

شعر حلوا از شمس

شعر طبیب , شعر در مورد طبیب , شعر در وصف طبیب , شعر درباره طبیب

شاهنامه آخر ,خط حلو حلوا گفتن است

عجب غزل سرود شیدا از حلوای , دهانت

شعر عید قربان , شعر در مورد عید قربان , شعر در وصف عید قربان , شعر درباره عید قربان

شعر در مورد حلوا

شعر کلاه , شعر در مورد کلاه , شعر در وصف کلاه , شعر درباره کلاه

شیرین نگردد دهان . از حلوا حلوا گفتن

منکه شیرین و مستم ز حلوای خندانت

شعر لیله الرغائب , شعر در مورد لیله الرغائب , شعر در وصف لیله الرغائب , شعر درباره لیله الرغائب

شعر درباره حلوا

شعر ذهن , شعر در مورد ذهن , شعر در وصف ذهن , شعر درباره ذهن

شیر و شکرها خوردم . حلوای , نذری بسیار

نی شیرینش شیرین تر از بوسه , لبانت

شعر ضحاک , شعر در مورد ضحاک , شعر در وصف ضحاک , شعر درباره ضحاک

شعر درباره ی حلوا

شعر ژن , شعر در مورد ژن , شعر در وصف ژن , شعر درباره ژن

دل , دیوانه سویت. خیال , حلوا خوردن

هم از خال , لبانت هم از قند , میانت

شعر ضمیر ناخودآگاه , شعر در مورد ضمیر ناخودآگاه , شعر در وصف ضمیر ناخودآگاه , شعر درباره ضمیر ناخودآگاه

شعر حلو

شعر ژاله , شعر در مورد ژاله , شعر در وصف ژاله , شعر درباره ژاله

این شیرین

تلخ می شود

به کامت

کوه را رها کن!

بوی حلوا می آید

از دهان خسرو !

شعر عاشورا , شعر در مورد عاشورا , شعر در وصف عاشورا , شعر درباره عاشورا

شعر حلو تویتر

شعر ظاهر و باطن , شعر در مورد ظاهر و باطن , شعر در وصف ظاهر و باطن , شعر درباره ظاهر و باطن

آدم نشده هوای حوا داریم

از غوره چه انتظار حلوا داریم

شعر ذوالجناح , شعر در مورد ذوالجناح , شعر در وصف ذوالجناح , شعر درباره ذوالجناح

شعر حلو قصیر

شعر ذوالفقار , شعر در مورد ذوالفقار , شعر در وصف ذوالفقار , شعر درباره ذوالفقار

در سفره افطار مهیا کرده ام بنده ولی

رنگینگ و تر حلوا و شاطره برای مهمان نیست

شعر ضربان قلب , شعر در مورد ضربان قلب , شعر در وصف ضربان قلب , شعر درباره ضربان قلب

شعر حلوا

شعر ظهر عاشورا , شعر در مورد ظهر عاشورا , شعر در وصف ظهر عاشورا , شعر درباره ظهر عاشورا

این مصرع شیرین مرا باز بخوان

گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

شعر حلوا دنگ شو

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

مرا حلوا هوس کردست حلوا

میفکن وعده حلوا به فردا

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر حلوات

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

دهانی بسته حلوا خور چو انجیر

ز دل خور هیچ دست و لب میالا

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

شعر برای حلوا

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

از آن دستست این حلوا از آن دست

بخور زان دست ای بی دست و بی پا

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

حلوات شعر بنات

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

چو حلوا خورد سرکه از دست شوی

نه حلوا خورد سرکه اندوده روی

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

شعر درباره حلوا

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

ما چو حلوایی و حلوا یار ماست

صحن ما را پر ز حلوا کرده اند

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر در مورد حلوا

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

همی آرد به من حلوا و نانم

روان از مطبخ دارالجنانم

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

شعر درباره ی حلوا

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

به خادم داد یکتا نان و حلوا

برون حلوا درونش پر ز بادا

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعر در وصف حلوا

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

چو مرد آورد پیش پیر ره بین

نجاست بود حلوا نانش سرگین

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعر حلوا از سعدی

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

بپخته است خدا بهر صوفیان حلوا

که حلقه حلقه نشستند و در میان حلوا

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر حلوا از حافظ

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

هزار کاسه سر رفت سوی خوان فلک

چو درفتاد از آن دیگ در دهان حلوا

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر حلوا از مولوی

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

به شرق و غرب فتادست غلغلی شیرین

چنین بود چو دهد شاه خسروان حلوا

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعر حلوا از مولانا

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

پیاپی از سوی مطبخ رسول می آید

که پخته اند ملایک بر آسمان حلوا

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعر حلوا از صائب تبریزی

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

به آبریز برد چونک خورد حلوا تن

به سوی عرش برد چونک خورد جان حلوا

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعر حلوا از عطار

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

به گرد دیگ دل ای جان چو کفچه گرد به سر

که تا چو کفچه دهان پر کنی از آن حلوا

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعر حلوا از مثنوی

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

دلی که از پی حلوا چو دیک سوخت سیاه

کرم بود که ببخشد به تای نان حلوا

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

شعر حلوا از شیخ بهایی

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

خموش باش که گر حق نگویدش که بده

چه جای نان ندهد هم به صد سنان حلوا

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعر حلوا از خاقانی

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

عشق چو مغز است جهان همچو پوست

عشق چو حلوا و جهان چون تیان

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعر حلوا از شمس

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

حلق من از لذت حلوا بسوخت

تا نکنم حلیه حلوا بیان

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعر در مورد حلوا

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

ندارد هیچ حلوا طبع صهبا

تو هم حلوا و هم صهبا چرایی

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعر درباره حلوا

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

ولی تب کرده را حلوا چشیدن

نیرزد سالها صفرا کشیدن

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعر درباره ی حلوا

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

من آن شیرین درخت آبدارم

که هم حلوا و هم جلاب دارم

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

شعر حلو

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

نخست از من قناعت کن به جلاب

که حلوا هم تو خواهی خورد مشتاب

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر حلو تویتر

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

به اول شربت از حلوا میندیش

که حلوا پس بود جلاب در پیش

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

شعر حلو قصیر

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

و گر گوید بدان حلوا کشم دست؟

بگو رغبت به حلوا کم کند مست

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر حلوا

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

به حلوا پزی صد کس آتش کند

به حلوا دهان را یکی خوش کند

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعر حلوا دنگ شو

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

لعبت شیرین اگر ترش ننشیند

مدعیانش طمع کنند به حلوا

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعر حلوات

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

اذا کان افتضاحی فیک حلوا

فقل لی مالعذالی و مالی

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر برای حلوا

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

مپندار چون سرکه خود خورم

که جور خداوند حلوا برم

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

حلوات شعر بنات

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

لعبت شیرین اگر ترش ننشیند

مدعیانش طمع کنند به حلوا

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعر درباره حلوا

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

گر سخن خواهی که گویی چون شکر

صبر کن از حرص و این حلوا مخور

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعر در مورد حلوا

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

صبر باشد مشتهای زیرکان

هست حلوا آرزوی کودکان

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر درباره ی حلوا

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

طفل ماهیت نداند طمث

را جز که گویی هست چون حلوا ترا

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعر در وصف حلوا

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

کی بود ماهیت ذوق جماع

مثل ماهیات حلوا ای مطاع

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر حلوا از سعدی

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

معده حلوایی بود حلوا کشد

معده صفرایی بود سرکا کشد

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

شعر حلوا از حافظ

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

شکرینست یار حلوایی

مشت حلوا در این دهانم کرد

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

شعر حلوا از مولوی

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

بهر خدا قاعده نو منه

هیچ بود قاعده حلوا ترش

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعر حلوا از مولانا

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

گلوی جان بسوزید از حلاوت

چنین شیرین چنین حلوا چرایی

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

شعر حلوا از صائب تبریزی

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

بگشاد سلام سفره خویش

حلوا و کلیچه ریخت در پیش

شعر در مورد حلوا

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست می پردازیم .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.قهوه سبز یکی از موادی است که امروزه در بحث لاغری توجه همگان را به خود جلب کرده است

قهوه سبز

قهوه سبز چه خواصی دارد

جالب است بدانید که چربی سوز قوی بودن، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر و نتیجه ثابت شده، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی. دانه قهوه سبز تاثیرگذارتر از دیگرمحصولات است. بیشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد دیگر شیمیایی می‌گیرند. این کار را برای کم کردن هزینه‌شان انجام می‌دهند اما تاثیر گذاری‌شان را نیز کاهش خواهد داد.یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. مهم‌تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می‌شود این است که قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی مصرف شود. به‌علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب‌انگیز نیست و نمی‌تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند و باید از آن انتظار معقول داشت

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

در واقع دانه قهوه سبز توسط پزشکان نیز توصیه می‌شود، به شرطی که به موارد ذیل  توجه نمایید.

1.در واقع بیشتر از 9 کیلوگرم هر ماه وزن از دست ندهید.

2.باید غذا خوردن را فراموش نکنید. حداقل روزی 3 وعده غذا میل نمایید.

3.ورزش سبک خود را ادامه دهید و آن را زیاد نکنید.

فواید قهوه سبز برای سلامت و تندرستی چیست ؟

در واقع قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

قابل ذکر است که این تحقیقات نشان دادند که کلوروژنیک اسید موجود در این قهوه  45 درصد به کاهش جذب چربی‌ای که در غذای مصرفی وجود دارد و تحریک متابولیسم کمک می‌کند.آنتی اکسیدان اصلی در عصاره قهوه سبز یعنی اسید کلوروژنیک، در آزاد شدن آنزیم G6P به وجود می‌آید که به طور محسوسی در تعادل قند خون نقش اساسی دارد، در نتیجه برای دیابتی‌ها دریافت این مکمل می‌تواند مفید و موثراست.قابل ذکر  است بدانید که همچنین دیابتی‌ها می‌توانند از کاهش وزن‌شان که با استفاده از قهوه سبز به وجود می‌آید فواید زیادی ببرند. اسید کلوروژنیک، ترکیب اصلی قهوه سبز،یک آنتی اکسیدن طبیعی بسیار قوی است که با رادیکال‌های آزاد موجود در خون می‌جنگد. تاثیر آن روی روند پیری و بهتر شدن جریان خون و سفت شدن ماهیچه‌ها است. این تنها یکی از دلایلی می باشد که این تحقیق بسیار جالب می باشد. بر اساس تحقیقاتی که در مورد چاقی، بیماری دیابت و مشکل در سوخت و ساز بدن انجام شده است، قهوه سبز اولین ماده‌ای است برای کاهش وزن که سر قول‌های خود ایستاده است و در کاهش وزن تاثیر دارد.لازم به ذکر است که در یک تحقیق که اخیرا در روزنامه تایمز ایالات‌متحده به چاپ رسید، داوطلبانی که قهوه سبز را مصرف می‌کردند به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفتند.آنها به طور میانگین 5/8 کیلوگرم وزن کم کردند.این مقدار 16درصد از کل چربی بدن‌شان و5/10درصد از کل وزنشان بود.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

جالب است بدانید که بخش جالب توجه جریان این بود که این داوطلبان هیچ تغییری در روند زندگی و تغذیه روزانه‌شان ندادند. تکرار می‌کنم این افراد 5/8 کیلوگرم را بدون گرفتن رژیم و ورزش اضافه بر برنامه عادی‌شان، کم کردند. تا امروز، دانه‌های قهوه سبز، تاثیرگذارترین سلاح در مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن هستند. امکان ندارد بتوانید راه حل دیگر بهتری برای کاهش وزن خود پیدا کنید.

چگونه عصاره قهوه سبز بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

در واقع عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌نماید  همچنین کالری دریافتی را به ویژه بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

دانه قهوه سبز اشتها را کم می‌ نماید، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلاتتان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌نماید.قهوه سبز ، دانه های قهوه قبل از برشته شدن هستند که با برشته شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره تبدیل می شوند .نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز در صورتی که به انواع قهوه حساسیت نداشته باشید بسیار مفید می باشد .

خواص قهوه سبز

دانه های آن متابولیسم را از طریق عملکرد اسید کلوروژنیک تحریک می کند. این ماده همزمان با تحریک کبد برای چربی سوزی از آزاد شدن گلوکز در گردش خون نیز جلوگیری می کند.ترکیب این عملکردها سبب می شود تا افراد با مصرف آن بدون آنکه تغییر خاصی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود ایجاد نمایند، لاغر شوند.بنابراین با افزایش سوخت و ساز بدن به جای ذخیره چربی، بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند چرا که قند خونِ در دسترس کاهش می یابد کلوروگنیک اسید، قابلیت بدن را جهت ذخیره چربی کاهش می دهد.

دارای خاصیت های زیر می باشد :

– حفظ قند خون در شرایط سالم

فشار خون پایین تر

– بهبود عملکرد قلبی-عروقی

– خواص آنتی اکسیدانی

– حذف رادیکال های آزاد از بدن به میزان دو برابر چای سبز و انگور

طرز تهیه قهوه سبز

به ازای هر فنجان می توانید یک قاشق چای خوری سر پر ازآن را به همراه یک لیوان آب جوش در قهوه جوش ریخته و اجازه دهید که به جوش بیاید و دم بکشد .مدت زمان ۱۵ دقیقه برای تهیه قهوه سبز کافی است .بعد ازآن لازم است که از یک صافی رد کنید تا کاملا رقیق و یکدست شود .تمام اطلاعاتی که در مورد قهوه سبز و ارتباط آن با لاغری وجود دارد  به صورت نسبی می باشد و تاثیر این ماده بر کاهش وزن در بدن های مختلف متفاوت می باشد .برای رسیدن به نتیجه ی بهتر در هرروش کاهش وزن که انتخاب می کنید لازم است که ورزش را فراموش نکنید .

قهوه سبز

 

علف گربه چیست

خواص و نام دیگر گیاه علف گربه چیست همراه با عکس

گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه نام دیگر,گیاه علف گربه در حدول,گیاه علف گربه در جدوا,نام گیاه علف گربه,گیاه علف گربه در حل جدول,نام گیاه علف گربه در جدول,گیاه دارویی علف گربه,نام های دیگر گیاه علف گربه,نام های گیاه علف گربه,نام دیگر گیاه علف گربه,نام علمی گیاه علف گربه

گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و نام دیگر گیاه علف گربه چیست همراه با عکس می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و بصورت خوشه ای می باشد. قسمت مورد استفاده سنبل الطیب ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می شود.  سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه ای در می آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می شود.

گیاه علف گربه چیست

گیاه علف گربه متعلق به خانواده نعاع است. نام گیاه شناسی آن سنبل الطیب است. این گیاه دارای برگ هایی مانند قلب و به شکل دندانه دار و دارای گل های کوچک سفید با لکه های بنفش است.این گیاه عطر ضعیف گیاه نعناع را دارد. یکی از مواد تشکیل دهدنده سنبل الطیب روغنی است یه اسم نپتالاکتون که در برگ های این گیاه یافت می شود. اثرات علف گربه در گربه ها : بعضی از صاحبان گربه ها علف گربه را به عنوان انرژی زا تعریف کرده اند.گفته شده نپتالاکتون یک اثر توهم زا دارد.گربه ها اغلب به مالیدن ، لیسیدن ، خر خر و خوردن این گیاه علاقه دارند.بعد از این اعمال اغلب تغییرات کوتاه مدتی در رفتار آنها ملاحضه می شود.علف گربه تاثیرات مختلفی بر گربه های مختلف دارد.

گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول

ریشه سنبل الطیب از نظرطب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر می باشد ۱)اثر ضد تشنج دارد ۲)در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است۳) سنبل الطیب ضد اسپاسم و آرام بخش است ۴)تب بر است ۵) سنبل الطیب در معالجه صرع اثر مفید دارد ۶)بیخوابی را درمان می کند۷)ضد کرم معده و روده است ۸) سنبل الطیب گاز معده را از بین می برد۹) سنبل الطیب ضد هیجان است

گیاه علف گربه

برخی از عوارض شایع عبارتند از: – رفتار سرمستی یا حالت های مستی – غلط زدن در اطراف کف اتاق – شادی و وجد – سرازیر شدن آب دهان – بازی گوشی – شور و هیجان – فعالیت بیش از حد – حالت آرامش بخشی و خواب – بازیگوشی . از کجا می توانید علف گربه تهیه کنید؟ شما می توانید یک بوته گیاه سنبل الطیب را در گیاه فروشی محل خود حریداری کنید و یا حتی دانه آن را بخرید و خود آن را بکارید. علف گربه در بسیاری از اشکال دیگر در فروشگاه های عرضه وسایل حیوانات خانگی نیز در دسترس است.بعضی از این محصولات عبارتند از: علف گربه خشک شده مخصوص،اسباب بازی های دارای علف گربه ، روغن علف گربه،اسپری و بالشت علف گربه و…

گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه,گیاه علف گربه درحل جدول,گیاه علف گربه در جدول

نام علمی valeriana Officinalie  سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن بطور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می رود.این گیاه بصورت وحشی در جنگل های کم درخت ، در حاشیه جویبارها و گودال ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید.

گیاه علف گربه درحل جدول

آیا علف گربه روی تمام گربه ها تاثیر دارد؟ علف گربه حدودا بر روی 50% از گربه ها تاثیر می گذارد.50% دیگر هیچ علاقه ای به آن نشان نمی دهند.این گیاه بر روی بچه گربه های کمتر از 12 هفته سن تاثیر ندارد. آیا علف گربه برای گربه ها خطری ندارد؟ علف گربه غیر سمی است و اعتیاد آور نیست وبرای خوردن مشکلی ندارد.خوردن آن به تنهایی واکنشی در گربه ها تولید نمی کند.این بوی علف گربه است که باعث واکنش در آنها می شود .

علف گربه چیست

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی , فواید و مضرات زالزالک در طب سنتی , زالزالک و طب سنتی ,

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش دهنده فشارخون است، دارای خاصیت ضد اضطراب نیز می باشد. در یک مطالعه دوسوکور راندم همراه با گروه کنترل و دارونما اثربخشی عصاره گیاهی زالزالک در درمان اختلالات ناشی از اضطراب برروی 264 نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دارو در درمان اضطراب کاملاً مؤثر است

زالزالک در طب سنتی

زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است.گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از  آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. زالزالک و یا کویج با نام علمی Crataegus aronia یکی از گیاهانی است که در ایران از جمله در بلندی‌ های بالای 2500 متر در استان کهکیلویه و بویراحمد، استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آباد می ‌روید. این گیاه دارای دو نوع سفید و قرمز می باشد.بهترین زالزالک برای خوزستان است و شهر درفول بهترین زالزالک را دارد

( کویج ) ؛ داراى مواد معدنى گوناگون، ویتامین ها، مقدار زیادى تانن و کلسیم ، ترشى آلى ، پکتین ، مازو ، اسید تارتریک ، اسید مالیک ، روغن چرب، قندهاى گلوکز، فروکتوز می باشد.بهتر است بدانید که بسیار قابض و در درمان اسهال خونی مؤثر می باشد. زالزالک براى تقویت قلب و معده بسیار توصیه شده است.جالب است بدانید که برای معالجه بیماران مبتلا به فعالیت نامنظم قلب کاربرد دارد.زالزالک میوه ای است که در مواقع کم خونى و سل اثر خوبی دارد.خاطر نشان می کنیم که برای روماتیسم و مبتلایان به ورم روده مفید می باشد.

زالزالک ، خواص زالزالک قرمز , زالزالک وحشی

زالزالک چیست

این میوه دارای خواص زیاد کننده اشتها می باشد. برای درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است.اصولا شربت آن همراه با شکر سرخ ، براى رفع سردرد شدید مفید می باشد.بهتر است بدانید که گل آن ، ضد تشنج بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم مى کند. داروى مفید و خاصى بر ضد تپش قلب و ضربان شدید آن می باشد.زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد و یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در آن عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در نتیجه فعالیت این آنتی‌اکسیدان‌ها، گرفتگی عروق کاهش می‌یابد و غذا رسانی به سلول‌های قلبی تسهیل می‌شود، در نتیجه منجر به بهبود جریان خون قلبی و نهایتاً بهتر شدن عملکرد ماهیچه‌های قلب می‌گردد که خستگی را کاهش می‌دهد و بسیاری از دردهای آنژینی را تسکین می‌بخشد

این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.

رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌ های آن می ‌تواند قاتل دندان‌‌ های شما باشد.

زالزالک موجود در ایلام از نوع زرد بوده و تا ۸ متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً در ایلام زردرنگ است و چای آن آرام‌بخش است،

بنابراین افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

خواص شگفت انگیز زالزالک در طب سنتی برای قلب

زالزالک علاوه بر ویتامین‌ های A ، B، C و تانن دارای کلسیم و مختصری پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می ‌شود.

مهم‌ ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می ‌کند.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود.

همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین(سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ بسیار کاربرد دارد. 

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک در فرایند سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و کالری اضافی تحمیل‌شده بر بدن را از بین می‌برد. در نتیجه برای اهداف کاهش وزن و لاغری مناسب می‌باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره ی زالزالک در طب سنتی

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که زالزالک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی محسوب شده و می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی مقوی عمل کرده و در تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب نقش داشته باشد.

محققان آمریکایی طی بررسی‌ هایی که روی زالزالک انجام دادند، دریافتند این میوه به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد آنتوسیانین، بسیار مفید است و

در رنگ های مختلف این میوه آنتوسیانین های زیاد و متفاوتی یافت می ‌شود که دانه‌ های زالزالک را از فشار اکسایشی نور خورشید حفظ می ‌کنند.

خوردن زالزالک بدن ما را از موقعیت ‌های زیان ‌آور مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و رادیکال ‌های آزاد حفظ می کند.

به عبارتی تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری ‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی، اثر مثبت می گذارد و

این تاثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده ی آنتوسیانین موجود در آن است، به طوری که ثابت شده بسیاری از بیماری ‌ها به دلیل التهاب‌ های کنترل نشده ‌ای است که دامنگیر ما می ‌شود.

مواد موجود در زالزالک قند خون و عملکرد انسولین خون را بهبود می ‌بخشد.

یکی از مواد مفید موجود در زالزالک فلاونوییدهایی می ‌‌باشند که نسبت به رنگ میوه شدت اثرات آنتی ‌اکسیدانی آن ها تغییر می ‌کند.

میوه‌ های قرمزرنگ دارای اثر قوی، صورتی اثری ضعیف و زرد اثر ضعیف ‌تری دارند.

به نقل از Sience Daily، محققان در زمینه ی تاثیر زالزالک و خواص آن، تحقیقات خود را روی موش ‌هایی انجام دادند که از پیش مبتلا به دیابت بودند.

در انتها محققان به این نتیجه رسیدند موش‌ هایی که مخلوط آب و عصاره زالزالک مصرف کرده بودند، نسبت به گروه دیگر، از کاهش وزن بیشتر،

چربی کم‌ تر ، قند خون و تر ی‌گلیسیرید پلاسمای پایین ‌تر و چربی LDL کم‌ تری برخوردار بودند.

این تغییرات در انسان ‌ها باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شود و مشکلات التهابی را کاهش می دهد.

خواص زالزالک در طب سنتی

ولیک یا همان زالزالک وحشی د‌ر مناطق جنگلی ایران به ویژه در مازندران به وفور یافت می‌شود و

بسته به رنگ میوه ولیک سیاه و ولیک سرخ در این مناطق دیده می‌شود.

سرخ ولیک یا ولیک سرخ مزه و طعم خاصی ندارد ولی سیاه ولیک یا ولیک سیاه خوشمزه (ترش و شیرین) است.

ولیک یا زالزالک وحشی د‌ر کتاب‌های طب سنتی «خفچه» و «زعرورالاد‌ویه» و د‌ر بعضی کتاب‌ها هم «تفاح ‌بری» نامیده شد‌ه است.

ولیک د‌رختچه‌ای و از خانواد‌ه خانواده گل سرخ است.

میوه ولیک را سرشار از ویتامین C، ملین، مقوی معد‌ه و بازکننده گرفتگی‌ها و محرک می‌د‌انند‌.

زغال میوه ولیک -میوه را می‌سوزانند‌ که زغال شود- زغال گیاهی بسیار مفید‌ است و برای معالجه سوء‌هاضمه و به ویِژه برای بند‌ آورد‌ن اسهال بسیار نافع است.

حکمای طب سنتی ایران، ولیک را از نظر طبیعت سرد‌ وخشک می‌د‌انند‌ و از پوست د‌رخت به عنوان تب‌بر استفاد‌ه می‌کنند‌.

به طور کلی، د‌م کرده گل‌های ولیک و یا گرد‌ گل خشک شد‌ه آن به مقد‌ار پنج تا هشت گرم د‌ر روز برای ضعف قلب، آنژین، ورم آئورت،

اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، احساس صد‌ا د‌ر گوش و نظایر آن مفید‌ است.

میوه تازه ولیک د‌ارای سیتریک اسید‌، تارتاریک اسید‌ و کراتگوس اسید‌، پکتین، روغن چرب، قند‌های گلوکوز و فروکتوز است.

در هسته آن ماده آمیگرالین و امولین وجود دارد. ولیک حاوی اکسالیک اسید است و ساقه‌های جوان آن حاوی گلوکوید و عامل تلخ‌کننده آن کراتگین است.

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.

دیابت و زالزالک در طب سنتی

نتایج یک پژوهش نشان داد: مصرف خوراکی زالزالک در دیابت قندی باعث کاهش گلوکز و LDL کلسترول سرم می ‌شود.

این مطالعه با اثر مصرف خوراکی سرشاخه‌ ی زالزالک بر غلظت گلوکز و لیپید‌های سرم و تراکم سلول ‌های بتا در موش ‌های صحرایی دیابتی توسط دکتر مهرداد روغنی،

عضو گروه فیزیولوژی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد بررسی شد.

یافته‌ های این مطالعه حاکی است در گروه دیابتی درمان شده با گیاه، غلظت گلوکز سرم به طور معنی ‌دار در هفته‌ های سوم و ششم کمتر از گروه دیابتی بود.

کاهش سطح گلوکز و لیپید‌های سرم در بیماران دیابتی با استفاده از گیاهان دارویی از اهمیت زیادی برخوردار است. خلاصه ی این پژوهش در مجله ی غدد درون ریز و متابولیسم ایران انجام شد

زالزالک در طب سنتی , خواص زالزالک در طب سنتی , خاصیت زالزالک در طب سنتی , فواید زالزالک در طب سنتی

زالزالک اگر به خوبی خشک شود تنها مقداری از ویتامین C ی خود را از دست می ‌‌دهد ولی دیگر ترکیبات شیمیایی خود را حفظ می ‌کند.

لذا برای نگهداری زالزالک خشک باید آن را در محلی که هوایش دائما عوض می ‌شود نگه داشت.

دیگر خواص زالزالک در طب سنتی

– این میوه به علت غنی بودن از اسید تارتاریک و اسید مالیک نیز در مواقع کم‌ خونی و سل اثر نیکویی دارد.

– زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است بسیار قابض بوده و می ‌توان آن را جهت درمان اسهال‌ های خونی به کار برد.

-البته نوع کوهی آن قابض ‌تر از سنجد است و از خونریزی معده نیز جلوگیری می‌ کند.

-رنگ زرد و صورتی این میوه در بدن تبدیل به ویتامین A می ‌شود و اشتها را زیاد می ‌کند.

-البته این میوه را وقتی که کاملا رسیده و رنگ انداخته مصرف کنید تا دچار ناراحتی ‌های گوارشی ناشی از خام بودن میوه نشوید.


آشنایی با خواص زالزالک در طب سنتی از نظر بزرگان طب سنتی

زالزالک در طب سنتی

شعر در مورد بلوچستان

شعر در مورد بلوچستان

 شعر در مورد بلوچستان , شعری در مورد بلوچستان , شعر در مورد بلوچ , شعری در مورد بلوچ , شعر در مورد سیستان و بلوچستان,شعر فردوسی در مورد بلوچ,شعر در مورد قوم بلوچ,شعر در مورد زنان بلوچ,شعر درباره بلوچستان,شعر در مورد استان سیستان و بلوچستان,شعری درباره بلوچستان,شعر بلوچی درمورد ایران,شعر بلوچی درمورد حضرت محمد,شعری درباره بلوچ,شعر درباره سیستان و بلوچستان ,شعری درباره سیستان و بلوچستان,شعر درباره استان سیستان و بلوچستان,شعر درباره ی سیستان و بلوچستان,شعر فردوسی در مورد قوم بلوچ,شعر درباره قوم بلوچ,شعر درباره بلوچ,شعری درباره استان سیستان و بلوچستان,شعر بلوچستان,شعر بلوچستان عبدل علی,شعر بلوچستان از عبدل علی,شعر بلوچستان عمار حسین زهی,شعر در مورد بلوچستان,شعر درباره بلوچستان,شعر ازاد بلوچستان,شعر موسیقی بلوچستان,شعر سیستان بلوچستان,شعر دروصف بلوچستان,شعری در مورد بلوچستان,شعر در مورد بلوچ,شعری در مورد بلوچ,شعر در مورد سیستان و بلوچستان,شعر فردوسی در مورد بلوچ,شعر در مورد قوم بلوچ,شعر در مورد زنان بلوچ,شعر در مورد استان سیستان و بلوچستان,شعری درباره بلوچستان,شعر درباره بلوچ,شعری درباره بلوچ,شعر درباره سیستان و بلوچستان,شعر درباره استان سیستان و بلوچستان,شعر درباره ی سیستان و بلوچستان,شعر سیستان وبلوچستان,شعر در وصف بلوچستان,شعری در وصف بلوچستان,شعری در وصف بلوچ,شعر در وصف بلوچ,شعر بلوچی در وصف بلوچستان

شعر در مورد بلوچستان

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بلوچستان برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ای بلوچستان تویی اسرار من

من بلوچم هر بلوچی یار من

ای بلوچستان دوای درد من

ای بلوچستان تویی تیمار من

شعر نگاه , شعر در مورد نگاه , شعر درباره نگاه , شعر در وصف نگاه

شعر در مورد بلوچستان

شعر ثریا , شعر در مورد ثریا , شعر درباره ثریا , شعر در وصف ثریا

توتیای خاک تو در چشم من

بوی تو درمان کند بیمار من

من بلوچم نام من تاریخ من

جز بلوچی کم بود غمخوار من

شعر گذشته , شعر در مورد گذشته , شعر درباره گذشته , شعر در وصف گذشته

شعری در مورد بلوچستان

شعر گذشت , شعر در مورد گذشت , شعر درباره گذشت , شعر در وصف گذشت

من بلوچم مرد جنگی مرد کوچ

می نوازد مردی ام را تار من

پیر من مرشد که بوده است در وجود

آن محمد بوده است سردار من

شعر قلب , شعر در مورد قلب , شعر درباره قلب , شعر در وصف قلب

شعر در مورد بلوچ

شعر یاد خدا , شعر در مورد یاد خدا , شعر درباره یاد خدا , شعر در وصف یاد خدا

من مسلمانم مسلمانی کنم

سنتان مصطفی هم یار من

گرچه گرمی ، گرچه خشکی کرده ای

بوی خوش داری تویی گلزار من

شعر یار , شعر در مورد یار , شعر درباره یار , شعر در وصف یار

شعری در مورد بلوچ

شعر وطن , شعر در مورد وطن , شعر درباره وطن , شعر در وصف وطن

نام حق اندر زبان جاری شده

نام حق اندر زبان تکرار من

من مدارا می کنم با خار دل

می رود در چشم دشمن خار من

شعر باران , شعر در مورد باران , شعر درباره باران , شعر در وصف باران

شعر در مورد سیستان و بلوچستان

شعر ورزش , شعر در مورد ورزش , شعر درباره ورزش , شعر در وصف ورزش

دست یاری سوی حق نِه ای جلال

رحتمان حق بود تیمار من

شعر بچه , شعر در مورد بچه , شعر درباره بچه , شعر در وصف بچه

شعر فردوسی در مورد بلوچ

شعر ماه فروردین , شعر در مورد ماه فروردین , شعر درباره ماه فروردین , شعر در وصف ماه فروردین

گر مرا اعدام و تیرباران کنی

لاشه ام را تکه و ویران کنی

تکه هایش را سپس پنهان کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر کافه , شعر در مورد کافه , شعر درباره کافه , شعر در وصف کافه

شعر در مورد قوم بلوچ

شعر چپ دست ها , شعر در مورد چپ دست ها , شعر درباره چپ دست ها , شعر در وصف چپ دست ها

تیغ داغی بر تن زارم کنی

همچو حلاجی تو بر دارم کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر حج , شعر در مورد حج , شعر درباره حج , شعر در وصف حج

شعر در مورد زنان بلوچ

شعر چاپلوسی , شعر در مورد چاپلوسی , شعر درباره چاپلوسی , شعر در وصف چاپلوسی

گر که از تاریخ مرا پاکم کنی

در بدر در بین افلاکم کنی

زیر آوار ستم خاکم کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر جوانی , شعر در مورد جوانی , شعر درباره جوانی , شعر در وصف جوانی

شعر درباره بلوچستان

شعر بهشت , شعر در مورد بهشت , شعر درباره بهشت , شعر در وصف بهشت

گر که آواره زبلوچستانم کنی

درد غربت را تو بر جانم کنی

نان من عشق است تو بی نانم کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر چرخ گردون , شعر در مورد چرخ گردون , شعر درباره چرخ گردون , شعر در وصف چرخ گردون


شعر در مورد استان سیستان و بلوچستان

شعر جدایی , شعر در مورد جدایی , شعر درباره جدایی , شعر در وصف جدایی

گر ز می نوشی تو ناکامم کنی

جای می زهری تو در کامم کنی

باده را خونین و در جامم کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر جاده , شعر در مورد جاده , شعر درباره جاده , شعر در وصف جاده

شعری درباره بلوچستان

شعر چهره زیبا , شعر در مورد چهره زیبا , شعر درباره چهره زیبا , شعر در وصف چهره زیبا

گر که بلوچستان را تو زندانم کنی

رخنه در آئین و ایمانم کنی

اهرمن را حاکم جانم کنی

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر چای , شعر در مورد چای , شعر درباره چای , شعر در وصف چای

شعر بلوچی درمورد ایران

شعر دختر , شعر در مورد دختر , شعر درباره دختر , شعر در وصف دختر

گرچه در دنیا کنون آواره ام

از نگاه این جهان دیوانه ام

گرچه ویران گشته در این خانه ام

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر استاد , شعر در مورد استاد , شعر درباره استاد , شعر در وصف استاد


شعر بلوچی درمورد حضرت محمد

شعر باد , شعر در مورد باد , شعر درباره باد , شعر در وصف باد

گرچه امروز بی نصیب از یاری ام

پشت این غم خانه رسوائی ام

گرچه محکوم شب خاموشی ام

باز گویم من بلوچ هستم بلوچ

شعر یاد دوست , شعر در مورد یاد دوست , شعر درباره یاد دوست , شعر در وصف یاد دوست

شعری درباره بلوچ

شعر آرامش , شعر در مورد آرامش , شعر درباره آرامش , شعر در وصف آرامش

اگر کسے بکنت نیکی خطا نیست*

اے چار روچی جہانء ھچ وفا نیست*

غریبی کن امیران اھتبار نیست*

فقیر ؤ بزگان دراھین دواء نیست*

شعر آفتاب , شعر در مورد آفتاب , شعر درباره آفتاب , شعر در وصف آفتاب

شعر درباره سیستان و بلوچستان

شعر آینه , شعر در مورد آینه , شعر درباره آینه , شعر در وصف آینه

پر چمے چارگء دوستے سزا نیست*

حقیقی عاشق ؤ معشوق ادا نیست*

دروغ ؤ دشمنی گر کار تو نیست*

مکن توھین کسء حق شما نیست*

شعر دروغ , شعر در مورد دروغ , شعر درباره دروغ , شعر در وصف دروغ

شعری درباره سیستان و بلوچستان

شعر خبر خوش , شعر در مورد خبر خوش , شعر درباره خبر خوش , شعر در وصف خبر خوش

کسے شرمندگ ایں زندا روا نیست*

کہ نامردے دپء قول ؤ قرار نیست* ‏

چہ قومان بزگ ایں سوا غیر مانیست*

پر فقیر ؤ بی وسان راجء خیال نیست*

شعر یتیم نوازی , شعر در مورد یتیم نوازی , شعر درباره یتیم نوازی , شعر در وصف یتیم نوازی

شعر درباره استان سیستان و بلوچستان

شعر حسود , شعر در مورد حسود , شعر درباره حسود , شعر در وصف حسود

پہ وت براتء شجاع دیگر چہ ما نیست*

چیا گار بیتگۓ ھوش تئ سرا نیست*

خیالے من بلوچستانء کماش نیست*

مگوش پرچا بلوچ زھگء وطن نیست*

شعر حرف و عمل , شعر در مورد حرف و عمل , شعر درباره حرف و عمل , شعر در وصف حرف و عمل

شعر در مورد بلوچستان

شعر حماقت , شعر در مورد حماقت , شعر درباره حماقت , شعر در وصف حماقت

من بلوچم وزبلوچ مهربان گویم سخن

ازمرام وسیرت این قهرمان گویم سخن

 ازمکان ومسکن وماوای حاصلخیزاو

ازکویــروساحل بحــرعمان گـویم سخن

  ازفــــرازکوه تفـــتان اژدهای آتــشین

سردوآرام با دلی آتشفشان گویم سخـن

من زبزمان وشکاروصیدوآب معدنش

ازجبال زنده سربرکهکشان گویم سخن

شعر خاطره , شعر در مورد خاطره , شعر درباره خاطره , شعر در وصف خاطره

شعر فردوسی در مورد قوم بلوچ

شعر خانواده , شعر در مورد خانواده , شعر درباره خانواده , شعر در وصف خانواده

 ازدیارپیپ وفنوج آزباغ وکه سفیــــد

منبع نفت وطلا وبرلیان گویم سخــــــن

من زبنت میرقنبر،نیکشهروقصروقند

من ازآن پاینده مردجاودان گویم سخــن

شعر دنیا , شعر در مورد دنیا , شعر درباره دنیا , شعر در وصف دنیا

شعر درباره قوم بلوچ

شعر دیدار , شعر در مورد دیدار , شعر درباره دیدار , شعر در وصف دیدار

 زان همه آب روان ملک بمپوربحرگون

بس لطیف ونرم مثل پرنیانم گویم سخن

   ارض حاصلخیزوآن رودخانه پربرکتش

غله راانبارهمچون سیستان گویم سخـن

شعر دست , شعر در مورد دست , شعر درباره دست , شعر در وصف دست

شعر درباره بلوچ

شعر بخت و اقبال , شعر در مورد بخت و اقبال , شعر درباره بخت و اقبال , شعر در وصف بخت و اقبال

  بخش سربازم بهشت خطه زرخیزمن

باغهای سبزآن چون بوستان گویم سخن

  ازدیارپیـــشین وخاک زرباهــــوکلات

من زخاکی که نباشدمثل آن گویم سخن

شعر دوست داشتن , شعر در مورد دوست داشتن , شعر درباره دوست داشتن , شعر در وصف دوست داشتن

شعری درباره استان سیستان و بلوچستان

شعر یزد , شعر در مورد یزد , شعر درباره یزد , شعر در وصف یزد

 چابهار و بندرآزاد و بحرپرخــــروش

ازکنارک این دریا مرزبان گویم سخــــن

ازسفالکاران سربازوسراوان سرفراز

مردمان بی ریا وکاردان گویم سخـــــــن

شعر خانه , شعر در مورد خانه , شعر درباره خانه , شعر در وصف خانه

شعر بلوچستان

شعر روزگار , شعر در مورد روزگار , شعر درباره روزگار , شعر در وصف روزگار

ازدلاورمردم سرحدوخاش وزاهدان

ازبرای خاک میهن جانفشان گویم سخـن

ازجنوب شرق ایران ازهوای گرم گرم

چون دل این مردم خونگرممان گویم سخن

شعر صلح و آشتی , شعر در مورد صلح و آشتی , شعر درباره صلح و آشتی , شعر در وصف صلح و آشتی

شعر بلوچستان عبدل علی

شعر حضرت ابوالفضل العباس , شعر در مورد حضرت ابوالفضل العباس , شعر درباره حضرت ابوالفضل العباس , شعر در وصف حضرت ابوالفضل العباس

   مسکنم تاریخ گوید ساحل بحرخزر

چون همان دریادلان قهرمان گویم سخــن

   سامــی ام گــویندامــاآریــایی زاده ام

بازبــان آریــایی همچنان گویم سخـــــــن

شعر ثروت , شعر در مورد ثروت , شعر درباره ثروت , شعر در وصف ثروت

شعر بلوچستان از عبدل علی

شعر حضرت فاطمه , شعر در مورد حضرت فاطمه , شعر درباره حضرت فاطمه , شعر در وصف حضرت فاطمه

سرزمینم راعرب خواندمکاباضم میم

وزمکوران خاک پاک مکران گویم سخـن

   هموطن باضم ب گوید:بلوچ نام مرا

من به فتح ب ولام اعیان گویم سخــــــــن

شعر حضرت زینب , شعر در مورد حضرت زینب , شعر درباره حضرت زینب , شعر در وصف حضرت زینب

شعر در مورد بلوچستان

شعر ماه آبان , شعر در مورد ماه آبان , شعر درباره ماه آبان , شعر در وصف ماه آبان

   تازیان را،چ،نباشدنام من گویدبلوش

این چنین اسمی زتورات زمان گویم سخن

پاکزادفردوسی درشاهنامه ازکوچ وبلوچ

ذکرخیری کرده من ازاین وآن گویم سخن

شعر ماه آذر , شعر در مورد ماه آذر , شعر درباره ماه آذر , شعر در وصف ماه آذر

شعر در مورد بلوچستان

شعر تواضع , شعر در مورد تواضع , شعر درباره تواضع , شعر در وصف تواضع

شاعرطوسم سگالنده همین خواندمــــرا

باعدوی خاک میهن ازتوان گویم سخــــن

سرزراه خاک میهن کی کنم هرگزدریغ

عرصه پیکارراچون قهرمان گویم سخــن

شعر مو , شعر در مورد مو , شعر درباره مو , شعر در وصف مو

شعر درباره بلوچستان

شعر تابستان , شعر در مورد تابستان , شعر درباره تابستان , شعر در وصف تابستان

کیش من اسلام می باشد زبانم آریــــا

رایت اسلام راچون پاسبان گویم سخـــن

هنگ جمازم بودنقش ستون بــــیستون

من زدورداریوش وآنزمان گویم سخــــــن

شعر یلدا , شعر در مورد یلدا , شعر درباره یلدا , شعر در وصف یلدا

شعر ازاد بلوچستان

شعر اعتماد , شعر در مورد اعتماد , شعر درباره اعتماد , شعر در وصف اعتماد

دفن شددرزیرخاکم لشکراسکــــندری

ازنبرد وکارزای بی امان گویم سخـــــــــن

زیرپایم فرش کردم لشکرحجـــاج را

آنچنانکه برگ ریزد درخزان گویم سخــن

شعر روزه , شعر در مورد روزه , شعر درباره روزه , شعر در وصف روزه

شعر موسیقی بلوچستان

شعر سفر , شعر در مورد سفر , شعر درباره سفر , شعر در وصف سفر

لشکرصفاریان رادرسراوان شهرجالق

کرده ام تدفین من ازآن مکان گویم سخــن

     ازجدال تن به تن با پیراستعمارمــــن

ازبلوچ ،چاه تمین ،زاهدان گویم سخــــــــن

شعر ماه شهریور , شعر در مورد ماه شهریور , شعر درباره ماه شهریور , شعر در وصف ماه شهریور

شعر سیستان بلوچستان

شعر طبیعت , شعر در مورد طبیعت , شعر درباره طبیعت , شعر در وصف طبیعت

دیلمی ها لشکری ازقوم من درفوج خود

داشتند زان لشکر پیل دمان گویم سخــــــن

ازجلال الدین خوارزمی درجنگ مغول

من حمایت کرده ام تاپای جان گویم سخـن

شعر ماه تیر , شعر در مورد ماه تیر , شعر درباره ماه تیر , شعر در وصف ماه تیر

شعر دروصف بلوچستان

شعر امام محمد باقر , شعر در مورد امام محمد باقر , شعر درباره امام محمد باقر , شعر در وصف امام محمد باقر

ازشکست گنجعلی والی شاه عباس ،من

باتوازشمس بلوچ پهلوان گویم سخـــــــــــن

نارواها دیدم ازقوم مغول بی حدمـــن

ازجفای جور شان من بافغان گویم سخــــن

شعر پدر و دختر, شعر در مورد پدر و دختر, شعر درباره پدر و دختر, شعر در وصف پدر و دختر

شعری در مورد بلوچستان

شعر زن, شعر در مورد زن, شعر درباره زن, شعر در وصف زن

دفع شراشرف افغان رادرکوه سفـــــید

من نمودم مثل آن شیرژیان گویم سخــــــن

ازجفاخوردم آگرآن سیب زهرآلوده را

ازامیرغزنوی دراصفهان گویم سخــــــــن

شعر توبه , شعر در مورد توبه , شعر در وصف توبه , شعر درباره توبه

شعر در مورد بلوچ

شعر زیبایی , شعر در مورد زیبایی , شعر در وصف زیبایی , شعر درباره زیبایی

کشتن نادرسپس تاعهدشاهان قجـــــــر

دادخودبگرفته ام ازدشمنان گویم سخــــــن

قلعه بمپورکوسایدسرش برکهکشان

هرستونش رابود صدداستان گویم سخــــن

شعر زلف , شعر در مورد زلف , شعر در وصف زلف , شعر درباره زلف

شعری در مورد بلوچ

شعر نامردی , شعر در مورد نامردی , شعر در وصف نامردی , شعر درباره نامردی

تازیانه خورده ام ازدشمنان بسیارمن

ازنشان ظلمشان برپشت جان گویم سخن

بازکردازگردنم یوغ اسارت ،انقلاب

باسپاسی زان خدای لامکان گویم سخــــن

شعر وفاداری , شعر در مورد وفاداری , شعر در وصف وفاداری , شعر درباره وفاداری

شعر در مورد سیستان و بلوچستان

شعر هنر و هنرمند , شعر در مورد هنر و هنرمند , شعر در وصف هنر و هنرمند , شعر درباره هنر و هنرمند

سخت بیزارم من ازکارخلاف هرزگی

مردکارم ازبرای آب ونان گویم سخـــــــن

سرزمینم مستعد  و   مردمانم با هنر

باهنرمندان دنیا همزبان گویم سخــــــــــــن

شعر وداع , شعر در مورد وداع , شعر در وصف وداع , شعر درباره وداع

شعر فردوسی در مورد بلوچ

شعر هجرت , شعر در مورد هجرت , شعر در وصف هجرت , شعر درباره هجرت

گربود  ابزارکارم درامور  صنعتی

درجوارملک چین واصفهان گویم سخـــــن

دختران باهنر،گلدوزوسوزن کارمن

منحصرتنهابه فردازکارشان گویم سخــ‌‌‌‌‌ـن

شعر همدلی , شعر در مورد همدلی , شعر در وصف همدلی , شعر درباره همدلی

شعر در مورد قوم بلوچ

شعر یمن , شعر در مورد یمن , شعر در وصف یمن , شعر درباره یمن

رودهای دامن وبمپوروسربازونهنگ

جاری اندافسوس من تشنه لبان گویم سخن

قلعه پهره که ازقاجارباشد یادگــــــار

ازبن این برج عهدباستان گویم سخــــــــــن

شعر یادگاری , شعر در مورد یادگاری , شعر در وصف یادگاری , شعر درباره یادگاری

شعر در مورد زنان بلوچ

شعر بهار , شعر در مورد بهار , شعر در وصف بهار , شعر درباره بهار

(.من گرگ کوهستانم …. عاشق بلوچســـتانم)

(مَثَـل هامـــون جـــاز…. بلبل عشق ماشکیدم)

(رهروپیچان بمپور …. لسان زاهدانم)

(شرم سال تربت …. کوه آتشفشان تفتانم)

شعر راه , شعر در مورد راه , شعر در وصف راه , شعر درباره راه

شعر در مورد استان سیستان و بلوچستان

شعر رهایی , شعر در مورد رهایی , شعر در وصف رهایی , شعر درباره رهایی

(زدل جان کن سوران…. آب زمزم سراوانم)

(چوزعیم کرمان …. آبی دریای مکّرانم)

(وطن دلبند بشاگرد…. مردبلوغ دشتیاریم)

(سرزمین آرزوهای تیس …. چهاربهار راسکم)

شعر ذلت , شعر در مورد ذلت , شعر در وصف ذلت , شعر درباره ذلت

شعر در مورد بلوچستان

شعر ساز , شعر در مورد ساز , شعر در وصف ساز , شعر درباره ساز

(گلستان سازقصرقند…. لنج وکشتی کنارکم)

(آهنگ سنّت گواتر…. دونلی اسفندارسربازم)

(اقلیم صاف بارانی لاشار…. شئ مرید وهانی خاشم)

(همسفرمبارزپیشین…. دادشاه ایرانشهرم)

شعر ذکر , شعر در مورد ذکر , شعر در وصف ذکر , شعر درباره ذکر

شعر درباره بلوچ

شعر زمان , شعر در مورد زمان , شعر در وصف زمان , شعر درباره زمان

(چشم زمین کهیر…. باس تاریخ کهنوجم)

(نیزارهامون مک…. رود باتلاق دلگانم)

(لال دریای زرآباد…. سواحل اقیانوس چابهارم)

(سواربی صدا فنوج…. مردم کوه نیک شهرم )

شعر سکوت , شعر در مورد سکوت , شعر در وصف سکوت , شعر درباره سکوت

شعری درباره بلوچ

شعر نماز , شعر در مورد نماز , شعر در وصف نماز , شعر درباره نماز

(مجلس ساز میرجاوه…. بندرنشین مهر جاسکم)

(مرغ مدعی بیرگ…. نقابدار مینابم )

(عبرت زلزله بم …. دونامی شهر نگورم)

(رود پیچان باهو …. مرزدارجالقم )

شعر رنگین کمان , شعر در مورد رنگین کمان , شعر در وصف رنگین کمان , شعر درباره رنگین کمان

شعر درباره سیستان و بلوچستان

شعر ساحل , شعر در مورد ساحل , شعر در وصف ساحل , شعر درباره ساحل

(خلیج مواج پسابندر…. درهّ ی تخت ایرافشانم)

(نویسنده شعرآسکان…. کوه دشت بزمانم)

(افسانه های آهوران…. کویر لوت نصرت آبادم)

(مقبره ی نالک سرحد…. لبز انور گزانی ام)

شعر اربعین , شعر در مورد اربعین , شعر در وصف اربعین , شعر درباره اربعین

شعر درباره استان سیستان و بلوچستان

شعر ضریح امام رضا , شعر در مورد ضریح امام رضا , شعر در وصف ضریح امام رضا , شعر درباره ضریح امام رضا

سرباز تو ای سـرزمین نیـک مردان

توای مهد دین وعالمان علم فرقان

شب تار بلوچستان را درخشیدی چون اختـری

شیرمردانت زنده کردند نام تو هردفتری

شعر امام رضا , شعر در مورد امام رضا , شعر در وصف امام رضا , شعر درباره امام رضا

شعر درباره ی سیستان و بلوچستان

شعر تظاهر , شعر در مورد تظاهر , شعر در وصف تظاهر , شعر درباره تظاهر

هزاران درود بر روان پاک آن نیاکانت

زجهد خویش ملتی را ارمغان دادند دیانت

گرچـه در گردش دهر بر گلستـانت خـزان آمد

مژده ای وطن که باز بوی بهار در تو می آید

شعر صداقت , شعر در مورد صداقت , شعر در وصف صداقت , شعر درباره صداقت

شعر سیستان وبلوچستان

شعر ضعف , شعر در مورد ضعف , شعر در وصف ضعف , شعر درباره ضعف

عهدی است با یکدگر آن جوانان برین تو را

باز آرند آن عـزت و حشمت دیرین تو را

به وقت موسم بهاران کنار نهر خروشانت

طرب آرد دل ها را چو صفای مردمانت

شعر طلوع خورشید , شعر در مورد طلوع خورشید , شعر در وصف طلوع خورشید , شعر درباره طلوع خورشید

شعر در وصف بلوچستان

شعر سگ , شعر در مورد سگ , شعر در وصف سگ , شعر درباره سگ

آن باغ وبوستان هایت که تورا چون زیورند

همچو غیرت مردانت در مکران نام آورند

بنازم برآن کوهایت که سرتاسر تو را دارند صیانت

همچو سنگرها حصاری است بــه نیرنـگ دشـمنانـت

شعر سایه , شعر در مورد سایه , شعر در وصف سایه , شعر درباره سایه

شعری در وصف بلوچستان

شعر شیر جنگل , شعر در مورد شیر جنگل , شعر در وصف شیر جنگل , شعر درباره شیر جنگل

بلیدئی با جان ودل وصف تو را گوید همی

هر ذره خاکت باشد او را مأمن و مرهمی

شعر نادان , شعر در مورد نادان , شعر در وصف نادان , شعر درباره نادان

شعری در وصف بلوچ

شعر لیلا , شعر در مورد لیلا , شعر در وصف لیلا , شعر درباره لیلا

حامد پریشان است ازین  وضع بلوچ  و زندگی

عشقم بلوچستان من  آباد  باد  جانان  من

شعر ثمین , شعر در مورد ثمین , شعر در وصف ثمین , شعر درباره ثمین

شعر در وصف بلوچ

شعر سختی , شعر در مورد سختی , شعر در وصف سختی , شعر درباره سختی

جی بلوچستان مئی پاکین دیار

جی ترا لکهـ وار مئی پلیّن دگار

شعر وصال , شعر در مورد وصال , شعر در وصف وصال , شعر درباره وصال

شعر در مورد بلوچستان

شعر فراموش شدن , شعر در مورد فراموش شدن , شعر در وصف فراموش شدن , شعر درباره فراموش شدن

در جنوب شرقی ایران زمین

در بلوچستان خوب نازنین

شهر زیبایست به نام قصرقند

با هزاران عاشق در حصر بند

شعر نقاب , شعر در مورد نقاب , شعر در وصف نقاب , شعر درباره نقاب

شعر در مورد بلوچستان

شعر امام موسی کاظم , شعر در مورد امام موسی کاظم , شعر در وصف امام موسی کاظم , شعر درباره امام موسی کاظم

کوه چپ چک در جوار شهر قند

استواری را بود الگو و پند 

مردمانی با غیرت مهمان نواز

سخت جوش سخت کوش سرفراز

شعر در مورد بلوچستان

خواص گل نرگس در طب سنتی

در مورد خواص گل نرگس در طب سنتی و طرز تهیه روغن گل نرگس

خواص گل نرگس در طب سنتی,خواص گل نرگس,خواص گل نرگس طب سنتی,خواص گل نرگس شیراز,خواص گل نرگس زرد,خواص گل نرگسی,خواص گل نرگس در روایات,خواص گل نرگس خشک شده,خواص گل نرگس چیست,خاصیت گل نرگس,خاصیت گل نرگس چیست,خاصیت بوی گل نرگس

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

در این مطلب از سایت جسارت به در مورد خواص گل نرگس در طب سنتی و طرز تهیه روغن گل نرگس می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گل نرگس

هر روز این گل را ببویید. چنانچه میسر نشد هفته ای یک‌بار، در غیر این صورت ماهی یک‌بار، اگر نتوانستید سالی یک‌بار و حداقل در طول عمرتان حتماً یک‌بار بوی نرگس را بو کنید زیرا در بدن رگی است که انسان را دچار افسردگی می‌کند و بوی نرگس از بین برنده و درمان افسردگی می باشد.اما این گل زیبا خواص درمانی فراوان و شگفت انگیزی دارد. از جمله اینکه:بوییدن این گل شما را از ابتلا به زکام محافظت می کند و در بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است.در واقع استفاده از مخلوط روغن این گل و عسل سبب بهبود درمان مزمن اعصاب می‌گردد.جالب است بدانید که ماساز روغن این گل روی معده و مثانه باعث بهبود مشکل مثانه می‌گردد.

گل نرگس ، خواص گل نرگس , گل نرگس وحشی , خواص گل نرگس , انواع گل نرگس

و لازم به ذکر است که همچنین از این مخلوط می‌توان برای درمان و کاهش اسپاسم، دردهای مفاصل و شکستگی اعضای بدن استفاده نمود.گفتنی است در مادران شیردهی که با مشکل سفت شدن شیر مواجه هستند؛ استفاده از مخلوط روغن این گل و عسل و ماساژ آن بر روی سینه‌ها سبب روان شدن شیر می‌گردد.قابل توجه است که افرادی که دچار دررفتگی مکرر اعضای بدن مثل شانه، کتف، دست و پا می‌شوند اگر محل دررفته را چندین بار با مخلوط پیاز این گل ، عسل و کمی سرکه ماساژ دهند؛ بهبود می بایند. درواقع این گل به دلیل خاصیت جاذب خود در درمان عفونت زخم‌های عمیق بسیار کاربرد دارد و روش استفاده بدین شکل است که مخل زخم را بامخلوط روغن این گل و پیاز و عسل آغشته کنند. این مخلوط باعث بیرون کشیدن چرک و عفونت و درمان زخم‌های عمیق می‌گردد.

نرگس ماده ای به نام گالان تامین دارد که اثر درمانی مهمی روی آلزایمر دارد.

خواص گل نرگس در طب سنتی

طبیعت گل نرگس : گل نرگس گرم و خشک است. روغن نرگس گرم و تر است. پیاز نرگس گرم و خشک است. تمام خواص گل نرگس : بوییدن گل نرگس از ابتلا به زکام جلوگیری کرده و در بهبود سرماخوردگی بسیار موثر است. استفاده از مخلوط روغن گل نرگس و عسل سبب بهبود درمان مزمن اعصاب می‌شود. ماساز روغن گل نرگس روی معده و مثانه باعث بهبود مشکل مثانه می‌شود. همچنین از این مخلوط می‌توان برای درمان و کاهش اسپاسم، دردهای مفاصل و شکستگی اعضای بدن استفاده کرد. در مادران شیردهی که با مشکل سفت شدن شیر مواجه هستند؛ استفاده از مخلوط روغن گل نرگس و عسل و ما ساز آن بر روی  سینه‌ها سبب روان شدن شیر می‌شود.

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

ضد اسپاسم است و نیروی جنسی را تقویت می کند.

خواص گل نرگس

افرادی که دچار دررفتگی مکرر اعضای بدن مثل شانه، کتف، دست و پا می‌شوند اگر محل دررفته را چندین بار با مخلوط پیاز گل نرگس، عسل و کمی سرکه ماساژ دهند؛ بهبود می بایند. گل نرگس به دلیل خاصیت جاذب خود در درمان عفونت زخم‌های عمیق بسیار کاربرد دارد و روش استفاده بدین صورت است که مخل زخم را با مخلوط روغن گل نرگس و پیاز و عسل آغشته کنند. این مخلوط باعث بیرون کشیدن چرک و عفونت و درمان زخم‌های عمیق می‌شود. طبق اظهار نظر پزشکان، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر با بو کردن این گل امکان درمان پیدا می کنند. بوییدن یا ضماد کردن گل نرگس در درمان بیماریهایی نظیر جوش صورت،کورک،آبسه ها،شبکوری مؤثر است. خوردن6گرم از گل نرگس با عسل انواع کرم معده را از بین میبرد. ضماد پیاز گل نرگس با سرکه و عسل برای دمل وکورک بهترین مرهم است.

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

برای معالجه ی برونشیت از دم کرده ی گل نرگس استفاده کنید اگر چند گل نرگس را در خانه بگذارید، افراد خانه نسبت به سرماخوردگی مصون خواهند ماند و مبتلا به این بیماری نمی شوند.

خواص گل نرگس طب سنتی

جهت درد مزمن اعصاب و مفاصل و نقرس حکم بهترین مسکن است. جوشانده 4تا8گرم گل نرگس چمنی خشک در یک لیتر آب برای معالجه آسم توصیه شده است. کسانی که می خواهند موهایشان سریع رشد نموده بلند شود مقدار 5تا10گرم گل با ساقه نرگس را دریک چهارم لیتر آب جوشانده بر سر بمالندیا 1تا2گرم پودر گل نرگس را در آب جوش ریخته بر سر بمالید تا به  تسریع موهای سر کمک کند.  اگر کسی می خواهد در زمستان از شر زکام درامان باشد مرتب گل نرگس را استشمام کند.بوییدن ان سر درد را ساکت و گرفتگی بینی را باز می کند. یک دسته گل همواره می تواند روحیه هرکس را بهتر کند اما، گلهای نرگس تأثیراتی بیشتر دارند آنها می توانند کلیدی برای درمان افسردگی تلقی شوند. روغن نرگس به عصب سو د رسان است . ضماد بیخ نرگس ورم عصب و گره عصب و درد مفاصل را دوا ست.

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

برای رفع تشنج اعصاب چشم، پماد آن را روی چشم بگذارید.

خواص گل نرگس شیراز

نرگس و بویژه روغنش بندآمدن های مغزی، سردرد تر سودایی را درمان است و سرهای گرم رابدرآرد. رایحه ی گل یاس کمک به فراموشی خاطرات بد، تقویت جرات و افزایش صبر می کند.رایحه ی گل نرگس تقویت کننده حافظه  می باشد. در افرادی که به دنبال سردی مزاج ریه یا فلج اعصاب قفسه سینه یا رسیدن سرما به ریه، دچار تنگی نفس شده اند، مداومت بر روغن مالی قفسه سینه با روغن نرگس سودمند است. در احتباس ادرار ناشی از فلج اعصاب مثانه روغن مالی کردن با روغن نرگس در جریان یافتن ادرار موثر است. مداومت بر روغن مالی آلت تناسلی مرد با روغن نرگس قوه جنسی مرد را بسیار افزایش داده و کجی آلت تناسلی را نیز برطرف می کند.

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

برای التیام زخم ها، پودر پیاز خشک شده ی نرگس را روی زخم ها بپاشید تا از خونریزی جلوگیری کند.

خواص گل نرگس زرد

اگر 3 پیاز نرگس را یک شبانه روز در شیر (خصوصا شیرگاومیش) بخوابانند و سپس خشک کرده و بکوبند و بر آلت تناسلی مرد بمالند، در بهبود قوای جنسی و توانایی مرد برای نزدیکی بسیار موثر است. مداومت بر روغن مالی با روغن نرگس بر عانه و بیضه ها در درمان زودانزالی مفید است. کوبیده پیاز نرگس مخلوط با عسل و کمی سرکه و ضماد کردنش روی کک و مک و لکه های تیره پوستی، باعث از بین رفتن آنها می شود. برای خارج کردن خار یا خرده شیشه که در پوست فرو رفته باشد، پیاز گل نرگس را بکوبید و با عسل مخلوط کرده و روی عضو بگذارید. پیاز نرگس جذب کننده ای بسیار قوی است و مواد را از عمق بدن به بیرون می کشد. روغن مالی عضوی که دچار سرمازدگی شده با روغن نرگس برای بهبود آن موثر است. روغن مالی با روغن نرگس در دردها و ورمهای سرد مفاصل سودمند است. در کسی که لاغر است و پوست سفت و سختی دارد و منافذ پوستی اش بسته اند، بهتر است در فصل زمستان قبل از بادکش پوست او با روغن نرگس روغن مالی شود.

خواص گل نرگس در طب سنتی , خواص گل نرگس , خواص گل نرگس طب سنتی , خواص گل نرگس شیراز

برای سرباز کردن دمل ها، پماد آن را مخلوط با سرکه و عسل روی این موضع بگذارید. پیاز کوبیده ی آن با مخلوط عسل، مسهل قوی برای معده است.

خواص گل نرگسی

طرز تهیه روغن نرگس : گل نرگس را 40 روز در روغن کنجد تازه یا روغن زیتون در زیر آفتاب بپرورید. هر چند روز یکبار گل را تجدید کنید. چه کسانی از گل نرگس دوری کنند؟ با وجود همه مزایای بوی گل نرگس توجه داشته باشیم افراد گرم مزاج در بوییدن این گل زیاده‌روی نکنند زیرا سبب بروز سر درد خواهد شد.

خواص گل نرگس در طب سنتی