99 یا صد

99 یا صد

99 یا صد

99 یا صد

قفل شدن زانوها

قفل شدن زانوها

قفل شدن زانوها,بیماری قفل شدن زانوها,قفل شدن زانوها در بارداری,علائم قفل شدن زانوها,درمان قفل شدن زانوها,درمان قفل شدن زانوها با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان قفل شدن زانوها,قفل شدن زانوها را چگونه درمان کنیم,قفل شدن زانوها در کودکان,قفل شدن زانوها در بزرگسالان,قفل شدن زانوها در نوزادان,قفل شدن زانوها در بهار,قفل شدن زانوها در تابستان,قفل شدن زانوها در پاییز,قفل شدن زانوها در زمستان,آشنایی با قفل شدن زانوها,همه چیز در مورد قفل شدن زانوها,قفل شدن زانوها واگیردار است,قفل شدن زانوها و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان قفل شدن زانوها

قفل شدن زانوها

به گزارش بی اس ام اس قفل شدن زانو از شایع ترین شکایات افراد است که به عللی چون آرتروز و زمین خوردن صورت می پذیرد که با تشخیص توسط آرتوسکوپی می توان با روش های فیزیوتراپی از جمله تجویز سرما و گرمادرمانی، برق درمانی و تجویز ورزش های ویژه آن را درمان کرد.پیشگیری از زمین خوردن در زمین های یخ زده و لغزنده از آسیب های زانو و قفل شدگی جلوگیری می کند. راهکارهایی که پزشکان برای مقابله با این مشکل ارائه داده اند را با هم می خوانیم برداشتن گام کوتاه: استفاده از کشف های مناسب با کفی آجدار و پاشنه مناسب، استفاده از عصا، برداشتن گام های کوتاه و مطمئن و انجام ورزش های تقویتی و تعادلی در سالمندان از احتمال زمین خوردن در معابر لغزنده می کاهد. شایع ترین عارضه قفل شدگی: یکی از شکایات شایع در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی قفل شدن مکرر زانوها است. منیسک یکی از علت های قفل شدگی زانو: قفل شدگی زانو علل گوناگونی دارد برای مثال ممکن است در موارد پیشرفته آرتروز، قطعه ای از استخوان ران جدا شده و در فضای مفصلی زانو سرگردان شود، همچنین آسیب های منیسک های زانو از علل قفل شدگی و تورم تأخیری زانو به شمار می روند. آهکی شدن بخشی از کپسول مفصلی زانو: یکی دیگر از علل این شکایت، آهکی شدن بخشی از کپسول مفصلی زانو است به این صورت که حین حرکات خم و راست شدن زانو، این بخش بین استخوان ها گیر افتاده و ایجاد درد شدید و احساس قفل شدگی می کند و گاهی توده های چربی اطراف زانو ممکن است بین قطعات استخوانی گیر افتاده و ایجاد درد و قفل شدگی کند.

قفل شدن زانوها

 تشخیص قفل شدگی زانو با آرتروسکوپی: شرح حال و معاینه بالینی، عکس و MRI و در نهایت انجام آرتروسکوپی به مشخص شدن علت قفل شدگی زانو کمک می کند. درمان قفل شدگی زانو متفاوت است: درمان و توانبخشی در قفل شدگی زانو براساس علت به وجود آورنده آن متفاوت است گاه می توان با استفاده از درمان های فیزیوتراپی از جمله تجویز سرما و گرمادرمانی، برق درمانی و تجویز ورزش های ویژه برای تقویت عضلات اطراف زانو به خصوص عضله چهار سر ران و عضلات نزدیک کننده و خم کننده ران ها و نیز تمرینات کششی عضلات خارج ران ها پیش از اینکه مفاصل زانو دچار تخریب شدید و پیشرفته شوند درد بیمار را کاهش و سبب بهبود عملکرد وی شد. انجام جراحی در آرتروزهای پیشرفته: در موارد آرتروز پیشرفته و نیز آسیب منیسک در جوانان ورزشکار یا مواردی که علاوه بر منیسک ها بخش های دیگر مانند رباط های صلیبی نیز دچار پارگی شده اند ممکن است انجام اعمال مختلف جراحی ضروری باشد.

 قفل شدگی زانو به دلیل زمین خوردن

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران بیان داشت: نکته مهم برای پیشگیری از قفل شدگی زانو؛ پیشگیری از زمین خوردن و آسیب های ناشی از سر خوردن در محیط های لغزنده همچون زمین های برفی و یخ زده است. استفاده از کفش مناسب: از جمله اقدامات مفید دیگر برای پیشگیری از زمین خوردن می توان به استفاده از کفش های مناسب با کفی آجدار و پاشنه مناسب و استفاده از وسایل کمکی حرکت همچون عصا (به خصوص در مبتلایان به آرتروز)، آموزش برداشتن گام های کوتاه و مطمئن و انجام ورزش های تقویت عضلات کمر، کمربند لگنی و اطراف زانوها و نیز انجام تمرینات تعادلی در سالمندان اشاره کرد. گرم کردن صحیح بدن قبل از مسابقات: انجام ورزش در زمین های مناسب و آماده و نیز گرم کردن صحیح بدن و ورزش های کششی پیش از انجام مسابقات از جمله مواردی است که از شیوع آسیب منیسک زانوها در ورزشکاران می کاهد.

منبع:kayhannews.ir

قفل شدن زانوها

معبد آناهیتا+عکس و تاریخچه

معبد آناهیتا+عکس و تاریخچه

معبد آناهیتا کنگاور،معبد آناهیتا کازرون، معبد آناهیتا کجاست،آدرس معبدآناهیتا،معبد آناهیتا در بیشاپور

کشور عزیز ما ایران دارای مناطق گردشگری فراوانی است که یکی از آنها معبد آناهیتا است. جالب است بدانید که معبد آناهیتا از بناهای مشهور شهر باستانی بیشاپور در شهرستان کازرون می باشد.

معبد آناهیتا،تاریخچه معبد آناهیتا

لازم به ذکر است که این بنا به صورت مکعبی ساخته شده است که هر یک از اضلاع آن نزدیک ۱۴ متر است و از سنگ‌های تراشیده شده با ابعاد مختلف و بدون ملات به صورت دو جداره بنا شده است.

معبد آناهیتا،تاریخچه معبد آناهیتا

بهتر است بدانید که این بنا با الهام از سبک معماری دوره هخامنشی بنا شده است که به وسیله بست‌های آهنی به یکدیگر قفل و بند شده‌اند. البته معبد آناهیتا فاقد سقف مسطح بوده است. قابل ذکر است که این معبد را در عمق ۶ متری از زمین‌های اطراف خود ساخته‌اند تا آب رودخانه شاپور به درون آن سرازیر گردد.

معبد آناهیتا،تاریخچه معبد آناهیتا

لازم به ذکر است که معبد بیشاپور سمبل یک پرستشگاه آب می باشدو می‌توان آن را جایگاه نوازش با آب دانست. در واقع یعنی تنها عنصری از عناصر چهارگانه که به الهه ناهید منسوب می باشد. نماد جانوری این ایزدبانو به شکل گاو می‌باشد که در پیرامون معبد، به صورت قرینه یکدیگر قرار گرفته است.

معبد آناهیتا،تاریخچه معبد آناهیتا

جالب است بدانید که این معبد نه تنها از نظر معماری، بلکه از نظر رعایت دستگاه‌های تنظیم و تقسیم و کنترل آب نیز فوق‌العاده می باشد.حتما از این مکان زیبا دیدن فرمایید.

معبد آناهیتا+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

ارگ راین

ارگ کریم خان

کاخ ساسان

کاخ آپادانای شوش

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

خواص گیلاس,فواید گیلاس,گیلاس درمانی,خاصیت گیلاس,خواص گیلاس درمانی,خواص گیلاس برای پوست,خواص گیلاس برای مو,خواص گیلاس برای جوانی,خواص گیلاس برای بارداری,خواص خوردن گیلاس,فواید گیلاس خام,فواید گیلاس پخته

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

به گزارش بی اس ام اس : این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.گیلاس حاوی ویتامین C است که در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی، تشکیل بافت پیوندی و سلامت اعصاب نقش مؤثری دارد.گیلاس جزء میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود و سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف گیلاس و سایر میوه‌های تازه که حاوی مقدار زیادی آب است، موجب حفظ سلامت بدن می‌شود.تمام واکنش‌هایی که در بدن صورت می‌گیرد، در حضور آب است. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند، حتی موجب درمان یبوست می‌شود.اگر افراد نتوانند آب بنوشند می‌توانند، از موادی که دارای آب زیاد هستند، مثل میوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار زیاد استفاده کنند که از این طریق آب به بدنشان می‌رسد.


گیلاس و میوه‌‌ها سرشار از فیبر هستند و برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان می‌تواند، مفید باشد. همچنین در حفظ سلامت قلب – عروق و تعادل گردش خون بسیار مؤثر است و از یبوست پیشگیری می‌کند.

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

کدو حلوایی و خواص درمانی

کدو حلوایی و خواص درمانی

کدو حلوایی در بارداری،کدو حلوایی و دیابت،کدو حلوایی خوراک،کدو حلوایی در فر،کدو حلوایی خواص

لازم به ذکر است بدانید که اسمش کدوتنبل است! البته به آن کدو حلوایی هم گفته می شود. قد و قواره‌ای ندارد: گرد و قلمبه و بامزه و تپل و مپل است. اما زیر آن

پوست کلفت و نارنجی رنگ دنیایی از خاصیت وجود دارد که سلامتی را ضمانت می‌کند اما اینکه چرا اسمش را تنبل گذاشته‌اند فلسفه‌اش را نمی‌دانیم. کدوتنبل منبع

فوق‌العاده‌ی از بتاکاروتن می باشد که برای سلامت چشم‌ها و پروستات بسیار مفید است و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌ نماید.

کدو حلوایی،خواص کدو حلوایی

تخمه‌ی کدو برای پروستات چه خواصی دارد

گفتنی است که البته نباید انتظار معجزه داشت اما نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که تخمه‌ی کدو تأثیر مثبتی روی سلامت پروستات دارد. در طب سنتی از تخمه‌ی

کدوتنبل برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌نمایند. ترکیبات موجود در تخمه‌ی کدو روی ادرار کردن تأثیر می‌گذارد اما روی حجم پروستات تأثیری نخواهد

داشتالبته نتیجه‌ی پژوهش دیگری که در سال 2006 روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخمه‌ی کدو روی این ارگان تأثیر خوبی دارد.

کدو حلوایی،خواص کدو حلوایی

کدوتنبل خاصیت این را داردکه خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

جالب است بدانید که کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. البته این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی تاثیر دارد. در واقع نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون نیز وجود دارد.

کدو حلوایی،خواص کدو حلوایی

شایان توجه است که علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها وجود دارند که می تواند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری نماید.

بهتر است بدانید که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل ها می باشد توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

کدو حلوایی،خواص کدو حلوایی

کدوتنبل خاصیت مقابله با پیری چشم‌ها را دارد

در واقع کدوحلوایی حاوی لوتئین و زآگزانتین می باشد. البته این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدمی باشند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور

آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه ضرر دارند.البته در سال 2001 یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این

دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است 82 درصد کمتر در معرض مبتلا شدن به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. البته نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد

مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا خواهد برد.

کدو حلوایی و خواص درمانی

مطالب مرتبط:

کرفس

شلغم

هویج

ذرت