سوزش کف پا

سوزش کف پا ,سوزش کف پا در بارداری,سوزش کف پا ها,سوزش کف پای راست,سوزش کف پا علتش چیست,سوزش کف پاها نشانه چیست,سوزش کف پا طب سنتی,سوزش کف پا در بارداری,سوزش کف پا در دوران بارداری,سوزش کف پا ودست,سوزش کف دست و پا در بارداری,درد و سوزش کف پا در بارداری

سوزش کف پا

توضیحاتی در مورد سوزش کف پا

احساس سوزش کف پا یک مشکل بسیار رایج است و می تواند در هر سنی در افراد تاثیر بگذارد. احساس سوزش می تواند از خفیف تا شدید؛ حاد یا مزمن باشد. برخی افراد تحت شرایطی قرار می گیرند که احساس سوزش، سوزن شدن، درد یا بی حسی در پا دارند.پارستزی یک اصطلاح درمانی است که برای احساس گرما و درد، و نیز احساس سوزن سوزن شدن پا یا مورمور شدن مورد استفاده می شود. این احساس می تواند از سطح ملایم تا شدید در افراد مختلف مشاهده شود و نیز امکان ایجاد آن به صورت حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (بلند مدت) بطور طبیعی وجود دارد. علت سوزش کف پا متعدد و مختلف می باشد و می تواند از یک خستگی ساده تا شرایط جدی تر همچون وارد شدن آسیب به اعصاب، ناهنجاری ستون فقرات، یا مشکلات چرخش خون را شامل شوند. بنابراین، هنگام مشاهده این شرایط باید دلیل اصلی مشکل در اسرع وقت تشخیص داده شود تا به این ترتیب بتوان از وارد شدن آسیب بلند مدت و گسترش احتمالی بیماری جلوگیری کرد. سوزش و داغ شدن کف پا و حتی بی حسی دست و پا می تواند بیماران را در همه گروه سنی تحت تاثیر خود قرار دهد، هر چند به نظر می رسد بیماران بالای 50 سال بیشتر از بقیه به علت داغ شدن کف پا به مطب متخصص طب فیزیکی به خاطر این مشکل مراجعه می کنند. در این رابطه مشکلات سیستمیک بدن همچون ابتلا به بیماری دیابت و آسیب های وارد شده به اعصاب در ناحیه کمر می تواند باعث نوروپاتی یا از دست دادن احساس در پاها شود و این شرایط اغلب باعث می گردد سر انگشتان دست و پا احساس سوزش داشته باشند. در نتیجه این شرایط، افرادی که از سندروم سوزن سوزن شدن رنج می برند، ممکن است بطور هم زمان با مشکلاتی در سایر نقاط بدن خود نیز مواجه باشند.

علت سوزش کف پا

اعصاب ما از جمله ساختارهایی هستند که پیام هایی را به مغز انتقال می دهند. آنها مسئول کلیه احساسات از جمله فشار و دما هستند. علائم سوزش کف پا ممکن است ثابت باشد یا گذرا باشند. گاهی اوقات عملکرد اعصاب آسیب دیده به طور مناسبی صورت نگرفته و ممکن است بیش از حد فعال شده یا احساساسات را به طور متفاوتی نشان دهند. آنها می توانند سیگنال های درد را به مغز ارسال کنند؛ حتی اگر آسیب جسمی وجود نداشته باشد.

علت سوزش کف پا و دست

احساس سوزش در پاها، اغلب به علت نوعی آسیب یا اختلال در سیستم عصبی یا نوروپاتی محیطی است. این مشکل گاهی اوقات با دیابت، سوء مصرف مزمن و قرار گرفتن در معرض سموم خاصی همراه است. به بیان دیگر در بین بسیاری از علل احتمالی می توان دیابت را نام برد که احتمالا شایع ترین عامل برای نوروپاتی محیطی است.

درمان گیاهی سوزش کف پا

یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون مخلوط کنید. پس از آن، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پا را به وسیله آن ها ماساژ دهید. شما می توانید هر یک از این روش های خانگی را تا زمان رفع مشکل سوزش کف پا انجام دهید.

سوزش کف پا در شب

شدت احساس سوزش کف پا متفاوت بوده و در شرایط خاصی می تواند با سوزن سوزن شدن پا یا بی حسی همراه باشد. در برخی موارد، درد یا سوزش ممکن است مانع از خوابیدن شما شود. علاوه بر سوزش پا، ممکن است علائمی مانند تورم، نفس نفس زدن و یا دردهای خسته کننده را تجربه کنید.

سوزش کف پا در بارداری

من تو هفته 28 بارداریم. صبح ها که از خواب بلند می شوم کف پاهایم خیلی درد می کند. طوری که نمی توانم پاهایم را زمین بگذارم. پاسخ دکتر کتایون بریجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: در طول روز کفش مناسب طبی بپوشید و فعالیت مناسب داشته باشید. انجام نرمش و کشش های مخصوص دوران بارداری نیز برای کسانی که در وضعیت شما هستند می تواند مفید باشد. مادران باردار بالای 20 هفته می توانند در کلاس های آمادگی زایمان شرکت کرده و نرمش ها و کشش های عضلانی مناسب بارداری را آموزش ببینند.

سوزش کف پا ها

هنگامی که قند خون دائما افزایش می یابد، می تواند به رگ های خونی که اکسیژن و دیگر مواد مغذی را تامین می کنند، آسیب برساند. این مشکل، بر نحوه انتقال سیگنال های عصبی اثر می گذارد و منجر به بروز سوزش کف پا می شود.

سوزش کف پا علتش چیست

علل دیگر هم شامل کمبود ویتامین B، اسید فولیک، تیامین یا کلسیم، جراحات، تروما، نیش حشرات؛ بیماری مزمن کلیه و بیماری های عروقی محیطی هستند. این مشکل ممکن است به علت آسیب یا سایر وضعیت های پزشکی ایجاد شده و باعث فشرده شدن اعصاب شود.

سوزش کف پا طب سنتی

آب سرد یکی از بهترین داروهای خانگی برای سوزش کف پا است. آب سرد باعث تسکین سریع سوزش پا، رفع تورم پا می شود. پاها را در ظرفی از آب سرد بگذارید. چند دقیقه صبر کرده و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. قرار دادن زیاد پاها در آب سرد توصیه نمی شود، زیرا ممکن است موجب فرسایش و پوسیدگی پوست شود.سرکه سیب، کمک می کند تا تعادل سطح PH بدن حفظ شده وهمچنین به منظور درمان سوزش کف پا بسیار موثراست. برای این کار، یک تا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و یک بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. شما همچنین می توانید وان حمام را با آب گرم پر کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. همچنین می توانید از نمک دریایی هم استفاده کرده و به آب اضافه کنید. پای خود را حدود ۲۰ دقیقه دوبار در روز در این وان گرم قرار دهید.زردچوبه حاوی مقدار مناسبی از ترکیب شناخته شده ای به عنوان cucumin است، که کمک می کند تا گردش خون در سراسر بدن شما بهبود یابد. علاوه بر این، زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش احساس سوزش و همچنین درد در پا کمک می کند. یک لیوان زردچوبه را در یک لیوان آب گرم ریخته و بر محل سوزش قرار دهید. شما همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری زردچوبه و آب کافی تهیه کنید و آن را دو بار در روز درمحل قراردهید. اما توجه داشته باشید که این کار را زیاد تکرار نکنید.نمک اپسوم می تواند به تسکین پاها کمک کند و از احساس سوزش بکاهد. این نمک حاوی سولفات منیزیم است که می تواند به کاهش التهاب، سوزش و درد کمک کند. علاوه بر این، می تواند عملکرد عصب ها را بهبود بخشد. یک و نیم فنجان نمک Epsom را در یک وان بزرگ ریخته و پاهای خود را درون آن قراردهید.به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان بوده و سپس پاها را بیرون آورده و خشک کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. توجه داشته باشید که بخور نمک اپسومی ممکن است برای افرادی که دارای دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی هستند مناسب نباشد. بنابراین پیش از این نوع درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید.زنجبیل یکی دیگر از داروهای بسیار موثر برای رفع سوزش کف پا است. چندین عامل فعال در زنجبیل باعث افزایش گردش خون در بدن می شود که به نوبه خود موجب تسکین سریع احساس سوزش می شود. شما می توانید در روز، دو تا سه فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. همچنین، می توانید پارچه ای را با چای زنجبیل گرم آغشته کرده و بر روی محل سوزش بگذارید تا سوزش کف پا ، تورم و درد کاهش یابد. این کار را هر روز و چند بار تکرار کنید.

سوزش کف پا در دوران بارداری

جریان خون ورودی به رگ ها خیلی زیاد می شود و ورود خون باعث حفظ افزایش حرارت در اندام ها و کلا در بدن مادر باردار خواهد شد. این حس کاملا طبیعی است. اگر آزار دهنده است، می توانید با گرفتن دوش های ولرم رو به خنک در روزهای تابستان آن را کنترل کنید.

سوزش کف پا در بارداری

بیست و هشت ساله ام. باردارى اول هستم. الان تو هفته سى و یکم هستم و به شدت کف دستام و پاهام داغ می شن. مخصوصا هنگام استراحت علتش چیه و این که آیا خطرناکه؟ پاسخ از دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: از سه ماهه دوم بارداری به خاطر بالا رفتن شدید هورمون های جفتی عروق اندام های تحتانی مثل کف دست، کف پا و همچنین عروق سایر قسمت های بدن دچار افزایش سایز برای افزایش خون رسانی می شود.

سوزش کف پا در کودکان

خاکشیر بهترین درمان برای داغ شدن کف پای کودکان میباشد و به خواب راحت تر کودکان نیز کمک میکند

عواملی که باعث سوزش کف پا می شود

– مصرف بیش از حد الکل؛ قرار گرفتن در معرض سمومی مانند حلال ها و آفت کش ها – عوارض جانبی دارو، به ویژه داروهای شیمی درمانی، داروهای ضد HIV و داروهای ضد ویروس – بیماری ها و اختلالات: هیپوتیروئیدی، بیماری مزمن کلیه، بیماری ، لوپوس، آرتریت روماتوئید، بیماری لایم – سندرم درد پیچیده منطقه ای – شرایط پوستی با توجه به بسیاری از علل احتمالی اساسی، به منظور درمان مناسب، لازم است تا تشخیص دقیق صورت گیرد.

درمان سوزش کف پا

درمان سوزش پاها بستگی به علت آن دارد. برای پاهای ورزشکار درمان می تواند با استفاده از یک پماد موضعی ضد قارچی صورت گیرد. زمانی که مشکل سوزش کف پا بر اثر اعصاب آسیب دیده (نوروپاتی) اتفاق افتد، باید به سرعت درمان شود. این کار به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر است. در بیماران دیابتی یا بیماران با مشکل تیروئید، داروهایی با دوز مناسب، تجویز می شود.

بیشتر بخوانید : صافی کف پا معافیت سربازی ♥ التهاب کف پا از چیست ♥ ورم پای راست نشانه چیست